مقالات

ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت و ساز

در انواع پروژه‌های ساختمانی، رسیدن به نتیجه دلخواه الزایم می‌باشد. برای رسیدن به هدف و نتیجه دلخواه، ابزار و وسایلی نیاز است. علاوه بر وسایلی که برای ساخت و ساز نیاز است، وسایلی نیز برای حفظ ایمنی کارگران باید استفاده شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید برای معرفی بخشی از ابزار مورد نیاز ساختمانی و حفاظتی و کاربرد آن‌ها در صنعت.

ابزار مورد نیاز ساختمانی

بالستر

بالستر

برای بریدن آجر از این ابزار استفاده می‎کنند. این وسیله از آجر پهن تر بوده و برای برش دادن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برش دقیق آجر به وسیله این ابزار انجام می‌شود.

میله T

میله T

همانطور که از نام  آن مشخص است، این ابزار به شکل T بوده و برای اندازه گیری عمق حفره‌ها در طول مورد استفاده قرار می‌گیرد.  حداقل ۳ مدل از میله T مورد نیاز است تا سطح حفره اندازه گیری شود.

اسکنه

اسکنه یا قلم درز

معمولا از این وسیله برای کارهای چوبی استفاده می‌شود. می‌توان گفت از این ابزار برای صاف کردن سطوح بتنی و سخت استفاده می‌شود.

اره گرد

اره گرد

برای برش تخته‌های چوبی، قاب‌ها و … از این ابزار استفاده می‎شود. اره گرد یا دیسکی زمانی مورد استفاده است که به یک برش دقیق در مدت زمان کوتاه نیاز داریم. این ابزار از اره دستی ایمن تر است.

مخلوط کن بتون

مخلوط کن بتن

ماشینی که برای ترکیب و مخلوط کردن مواد ساختمانی مانند آب و سیمان جهت ساخت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماشین مخلوط کن بتن نوامیده می‌شود.

مته

مته

مته یا دریل برای ایجاد سوراخ در دیوار، قطعات سنگی، در و قاب های پنجره استفاده می‌شود.

جک پلین

جک پلین

جک پلین برای صاف کردن سطوح درب و پنجره در کارهای چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرخ اندازه گیری

چرخ اندازه گیری

کاربرد چرخ اندازه گیری، در اندازه گرفتن فاصله یا طول است. این دستگاه از یک چرخ با قطر ثابت تشکیل شده که اعداد فواصل را ثبت می‌کند.

دستگاه پولیش

دستگاه پولیش

برای تمیز کردن سطوح کاشی ها و کارهای چوبی از دستگاه پولیش استفاده قرار می‌شودد. صاف کردن سطوح موجب می‌شود تا درخشش خاصی پیدا کنند و فرآیند پرداخت بر روی آنها انجام گیرد.

رامر زمین

رامر زمین

پس از حفاری زمین، سطوح پایین تر ممکن است ناهموار باشند. برای همین از رامر زمین استفاده می شود. این دستگاه شامل یک بلوک به شکل مربع بزرگ در انتهای آن است که از طریق آن زمین سطح بندی می شود.

سطح سنج

سطح سنج

از این دستگاه در آجر چینی برای سنجیدن سطح آجر استفاده می شود. سطح سنج را بر روی سطح قرار داده و حباب آن را بررسی می کنیم، زمانیکه حباب ها در وسط لوله قرار بگیرند، مقیاس سطح بدست می آید.

سطح سنج از چوب یا پلاستیک سخت ساخته شده است که یک لوله حبابی در وسط آن قرار دارد.قسمتی از این لوله با الکل پر شده است، تا حباب هوا در آن تشکیل شود.

ویبراتور

ویبراتور

برای فشرده سازی بتن از ویبراتور استفاده می‌شود. بطوری که شکاف های هوا با آب پر می‌شوند و قابلیت کارکرد بدون افزودن آب به آن تغییر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.