مقالات

انواع انبر دست

انبردست | انواع انبردست | خرید انواع ابزار |

این نوع ابزار نمونه است برای نگه داشتن، چرخاندن،‌ خم کردن و بریدن سیم‌ها و کابل‌ها و همچنین بریدن و خم کردن قطعات فلزی ریز و کوچک مانند پیچ یا قطعات فلزی و بیرون کشیدن میخ از چوب از این ابزار در این موارد استفاده می‌شود. انبر دست از دو اهرم که به یکدیگر متصل هستند تشکیل شده. نوک این ابزار برای نگه داشتن شی و بخش میانی دهانه انبر برای بریدن سیم استفاده می‌شود. دسته‌های این ابزار  از یک روکش لاستیکی ساخته شده است. تا بتوان آن را به راحتی در دست گرفت و همچنین در جریان برق عایق باشند. . نوک انبردست  دندانه دندانه می‌باشد تا شی که توسط انبردست گرفته شده است سر نخورد. در ادامه به  انواع انبردست می‌پردازیم. برای خرید انواع ابزار با برس ابزار همراه باشید.

انواع انبردست

انبردست انواع مختلف و گوناگونی دارد . در ادامه چند نوع از انبردست را بررسی می‌کنیم.

 انبر دست دم باریک

دم باریک یک مدل دیگر از انبردست ‌ می‌باشد که دارای دو آرواره است و این آرواره‌ها در مقایسه به آرواره‌های انبر‌دست بلند‌تر می‌باشند و ظاهر آن‌ها شبیه مخروط است. اغلب برای نگه داشتن، خم کردن و بریدن سیم و کابل استفاده می‌شود. نحوه استفاده  از دم باریک شبیه انبردست می‌باشد ولی به دلیل ظاهر خاصی که دارد می‌توان از آن‌ در فضاهای محدود که جای کافی برای وارد کردن زبانه‌های انبردست نیست یا جاهایی که دهانه انبردست کوتاه می‌باشد و به آن نمی‌رسد، بهره برد. برای نگه داشتن و خم کردن صفحه‌های فلزی نازک و همچنین قرار دادن وسایل ریز و کوچک در جای خود از این مدل انبر دست استفاده کرد.

دم خم

نوعی دیگر از انبردست دم خم می‌باشد و نوک آن دارای زاویه ۴۵ یا ۹۰ درجه است. کاربرد این ابزار شبیه به دم باریک می‌باشد ولی برای اموری استفاده می‌شود که فضای ارتفاعی آن‌ها مقداری بالای سطح کار است و دم باریک را نمی‌توان در داخل چنین فضایی  استفاده کرد.

دم پهن

این نکته را در نظر داشته باشید که  که دم باریک وسیله‌برای کار‌های سنگین و کارهایی که  نیاز به نیروی بالایی دارند طراحی نشده و نباید استفاده شود.  به دندانه‌های آن نباید فشار زیادی وارد کر ولی در صورت نیاز به دم باریک در کارهای سنگین نوع دیگری دم باریک طراحی شده است به نام دم پهن که  جهت استفاده در همین موارد طراحی شده است.  و برای نگه داشتن شی سنگین  پهن و ضخیم در بخش‌های و بلند که نمی‌توان از انبر دست در آن بخش نمی‎‌توان از انبر دست بهره برد استفاده می‌شود. برای خرید انواع ابزار با برس ابزار همراه باشید.

دم باریک سوزنی

نوع دم باریک سوزنی برای فضاهای بسیار محدود که حتی دم باریک معمولی هم جهت استفاده برای  آن بسیار کوتاه می‌باشد، طراحی شد است.

 انبردست دم گرد

مدل دیگری از دم باریک می‌باشد دارای زبانه‌های کوتاه اما گرد است. از این مدل نمی‌توان جهت  نگه‌داشتن سیم یا شی دیگری استفاده کرد، ولی برای ساخت حلقه از سیم یا ساخت حلقه‌های زنجیر می‌توان از این ابزار بهره برد.

تمامی ابزار‌های که در متن ذکر شدند دارای سایز‌های گوناگون از معمولی تا بزرگ حتی در سایزی‌های بسیار ریز  یا همان به اصطلاح مینیاتوری ساخته می‌شود که برای امور الکترونیکی استفاده می‌شود.

در بعضی از مدل‌های انبر یک فنر بین دو دسته قرار دارد. این فنر به این جهت در بین قرار گرفته  است که انبر باز بماند و تنها هنگامی به انبر دست فشار وارد می‌شود دهانه آن بسته شود. این موضوع سبب می‌شود که شخص بتواند با یک دست هم نیز با انبر دست کار کند و وقتی که دهانه انبر دست بسته می‌شود نیاز به باز کردن آن با دو دست نباشد و به طور خودکار توسط فنر آرواره‌ها از هم جدا و باز می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.