مقالات

آچار بکس چیست و چه کاربردی دارد؟

آچار بکس | فروشگاه اینترنتی ابزار صنعتی برس ابزار مرجع تخصصی ارائه انواع‌ابزار صنعتی

می‌دانید آچار بکس سفید چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از ابزارهایی که در صنعت ساخت و تولید بسیار مورد استفا ه قرار می‌گیرد، انواع آچارها هستند. از پرکاربرترین آچارها نیز آچار بکس‌ها هستند. آچار بکس مجموعه‌ای آچار است که دارای سری‌های مختلفی نیز می‌باشد. این سری‌ها به منظور محکم کردن و یا باز و بسته کردن انواع پیج و مهره مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رسیدن به پاسخ سوالی که در ابتدای متن ذکر کردیم، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.خرید آچار بکس و انواع ابزار صنعتی در  فروشگاه اینترنتی ابزار صنعتی برس ابزار ، مرجع تخصصی خرید ابزار آلات صنعتی

آچار بکس و نحوه استفاده از آن

ابزار ساده‌ای که به کمک آن می‌توان پیچ و مهره‌ها را به آسانی چرخاند، آچار بکس سفید نام دارد. ویژگی چرخش در این موارد این امکان را به فرد می‌دهد که آچار را به پیچ وصل کرده و به راحتی و بدون برداشتن آچار با چرخش دسته آچار، پیچ را باز کرده و یا آن را سفت کرد. این کار در زمان‌هایی که فضای کار و چرخش دست محدود است، بسیار اهمیت دارد.

این آچارها به قدری مفید هستند که ابزار مهم مورد استفاده در تجهیزات و ابزارآلات مکانیک‌ها، نجارها و بسیاری از صنعت‌گران دیگر هستند. سری‌هایی که درآچار بکس ها وجود دارند، با توجه به استاندارد معمول منطقه و کشور استفاده شده، بر اساس واحد انگلیسی یا متریک مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل پر استفاده بودن این ابزار در سراسر دنیا، بیشتر جعبه بکس‌ها دارای سری‌هایی هستند که شامل هر دو نوع استاندارد می‌باشند.

دسته این آچارها  دارای یک قسمت به منظور اتصال سری مورد نظر می‌باشد. برخی از این دسته‌ها دارای مکانیزمی هستند که هنگام قرار دادن سری و یا رابط مورد استفاده، سری به دسته قفل شده تا در هنگام استفاده از آچار جدا نشود. به منظور برداشتن سری باید قسمتی که برای آزاد کردن قفل بر روی دسته بکس قرار دارد را فشار داده و سپس سری بکس را از آن جدا کنید.

اندازی گیری با آچاربکس چگونه است؟

همانطور که گفتیم، این آچار بکس های سفید سری‌های زیادی در اندازه‌های مختلف دارند. هر کدام از این سری‌ها اندازه‌ای استاندارد دارند که روی هر سری نوشته شده است. با دانستن اندازه پیچ، می‌توان عدد روی سری را خوانده و سری مناسب پیچ را پیدا کرد

تعداد سری‌هایی که در جعبه بکس قرار دارد، با توجه به اندازه جعبه بکس متفاوت خواهد بود. در صورتی که اندازه پیچ  مهره‌ای که روی آن کار می‌کنید را می‌دانید، می‌توانید با توجه به اندازه و عددی که روی هر سری حک شده، سری مناسب خود را پیدا کنید.

حال در صورتی که اندازه پیج مورد نظر را نمی‌دانید، یکی از سری‌ها را به شکل تصادفی انتخاب کرده و با قرار دادن آن روی پیچ مورد نظر، مناسب بودن سری آچار را امتحان کنید. به این صورت که اگر خیلی شل بود، یک سری کوچکتر را تست کنید. از اینکه سری‌ای که روی پیچ یا مهره شل است را بچرخانید بپرهیزید؛ زیرا ممکن است به پیچ قفل شده و جدا شدن آن از پیچ سخت شود.

این نکته را توجه داشته باشید که بهتر است از سری‌ای استفاده کنید که کاملا اندازه پیچ و مهره موردنظرتان باشد. زمانی که سری آچارها از پیچ و مهره بزرگتر باشد، موجب می‌شود لبه‌های سر پیچ خورده شود. از بین رفتن این لبه‌ها باعث می‌شود که باز و بسته کردن پیچ بسیار سخت شود. همیشه استفاده از آچار مناسب، بهترین کارایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای خرید انواع ابزار برقی و مهندسی و آچار بکس به فروشگاه اینترنتی ابزار صنعتی برس ابزار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.