مقالات

گریس پمپ دستی و انواع آن

گریس پمپ دستی | خرید گریس پمپ دستی | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

پیش از تعریف گریس پمپ، به تعریف خود محصول گریس می‌پردازیم. گریس یک ماده جامد یا نیمه جامد تشکیل شده از متریال مختلف مانند نفت، روغن و یا صابون‌های فلزی هیدروکربنی است.این ماده یکی از گزینه های مناسب برای روانکاری به حساب می‌آید. گریس‌ها در انواع مختلف متناسب با نیاز کاربران تهیه می‌شوند. ویژگی‌هایی که برای هر گریس مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند کاربرد، نوع ترکیب، مواد تشکیل دهنده، حداکثر دمای قابل تحمل و نوع روغن پایه بر روی جعبه آن درج می‌شود. گریس‌ها انواع مختلفی دارند که در این متن به معرفی گریس پمپ دستی می‌پردازیم. خرید گریس پمپ دستی و انواع ابزار صنعتی در  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار ، مرجع تخصصی خرید ابزار آلات صنعتی

گریس پمپ دستی

از انواع پرکاربرد گریس‌ها و ابزارآلاتی که در کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گریس پمپ دستی است. این ماده وظیفه تزریق روانکاری تحت فشار قطعات بلبرینگ ها، یاتاقان، چرخ دنده، تمامی خودرو ها و دستگاه های صنعتی، از طریق یک روزنه به نقطه ای خاص را به عهده دارد.

مزایای گریس پمپ دستی:

موارد زیر از جمله ویژگی‌هایی هستند که برای این ماده می‌توان نام برد:

  • تکمیل آب بندی دستگاه‌ها و کم شدن نشتی روانکار
  • سهولت در مصرف
  • کاهش تعداد دفعات روانکاری به خصوص در زمان هایی که تعویض روانکار در فواصل زمانی کوتاه ممکن نباشد
  • در دما و فشار زیاد، کیفیت چسبندگی روانکار به قطعات بالا می‌رود
  • قابلیت ماندگاری در محل روانکاری

گریس پمپ دستی | خرید گریس پمپ دستی | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

انواع گریس‌پمپ‌دستی

همانطور که در متن بالا هم به آن اشاره کردیم، گریس های پمپ دستی انواع مختلفی دارند. در ادامه متن به معرفی و توضیح چند مدل از آن‌ها می‌پردازیم.

گریس پمپ دستی اهرمی

این نوع گریس‌پمپ‌دستی، رایج‌ترین نوع از انواع گریس‌های مورد استفاده در کارگاه‌هاست. این نوع گریس موجب می‌شود فشار کافی برای وارد کردن نیرو به گریس را ایجاد کند. با هر دفعه پمپاژ ۱.۲۸ گرم گریس به محل مورد نظر تزریق می‌شود. این نوع از گریس در صنایعی مانند سیمان، سلولز، کاغذ و معادن بسیار استفاده می‌شود. محدوده فشاری که این ماده تحمل می‌کند، بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ بار است که در نوع خود بیشترین محدوده فشاری است.

گریس پمپ دستی تفنگی

این نوع از گریس‌ها در مکان‌هایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که فضای دسترسی به نقطه مورد نظر، محدود باشد. با توجه به ساختار تفنگی شکلی که دارند، به راحتی با یک دست قابل استفاده هستند. هر باری که ماشه ابزار را فشار می‌دهیم ۰.۸۶گرم گریس به نقطه ورد نظر تزریق شده و فشاری حدود ۱۵۰ تا ۲۲۰ بار را تحمی می‌کند.

گریس پمپ بادی

این گریس‌ها، با توجه به قدرت زیادی که دارند قابل استفاده در صنایع بزرگ می‌باشند؛ دلیل این استفاده هم آن است که با استفاده از این گریس پمپ ها با صرف انرژی و زمان کمتر روانکاری تجهیزات به بهترین شکل انجام می‌گیرد. نیرویی که انرژی این ابزار را تامین می‌کند، انرژی باد است. به همین دلیل این نوع گریس پمپ دستی، در مقایسه با انواع برقی آن، هزینه و استهلاک کمتری داشته و موجب طول عمر دستگاه می‌شود. این نوع گریس‌پمپ‌ معایبی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به آسیب رسیدن به گوش اشاره کرد. به همین دلیل در هنگام استفاده از آن‌ها ضروری است که از محافظ گوش استفاده شود. فشاری که به این دستگاه وارد می‌شود بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ بار متغیر می‌باشد.

برای خرید انواع ابزار برقی و مهندسی و گریس پمپ دستی به فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.