مقالات

دستگاه سنگ فرز

دستگاه سنگ فرز | خرید دستگاه سنگ فرز | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

از انواع ابزاری که برای برش‌کاری، تراشکاری، پرداخت سطوح و پولیش کردن استفاده می‌شود سنگ فرز است. این وسیله دارای یک موتور است که یک صفحه دیسک یا چیزی مشابه آن به سر آن متصل شده که با حرکت موتور شروع به چرخش و دوران می‌کند. تاریخ طراحی و تولید این دستگاه به سال ۱۹۵۴ در آلمان برمی‌گردد. در ادامه مطلب به توضیح بیشتری در رابطه با انواع مدل های دستگاه سنگ فرز می‌پردازیم. خرید دستگاه سنگ فرز و انواع ابزار صنعتی در  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار ، مرجع تخصصی خرید ابزار آلات صنعتی

سنگ فرز و انواع آن

کارگران ساختمان و صنعت گران فلزکاری، از اصلی کاربران این وسیله هستند. اما کاربرد دستگاه های سنگ فرز تنها به این صنایع محدود نمی‌شود؛ در صنایع دیگر و حتی برای استفاده در منازل وسیله بسیار کاربردی و با ارزشی به حساب می‌آید. سنگ فرزها قابلیتی همچون تعویض صفحه سنگ فرز را دارند که این قابلیت موجب استفاده آن در کارهای مختلف می‌شود. علاوه بر صفحات مختلف تعبیه شده برای این دستگاه، فرچه‌های زیادی در اشکال و جنس‌های مختلفی نیز برای آن تهیه شده است. علاوه بر فرچه، به تیغه‌های الماسه و صفحات سنباده زن نیز می‌توان اشاره کرد که به کمک آن‌ها می‌توان از این دستگاه در کارهای مختلف صنعتی استفاده  کرد.

کاربرد دستگاه های سنگ فرز، بریدن ورق‌های فلزی، آجر، سنگ،‌ کاشی، بتن، لوله‌های PVC و همچنین بریدن پیچ، تیز کردن ابزار آلات دیگر، از بین بردن زنگ آهن و رنگ روی فلزات، سمباده زدن چوب و حتی شکل دادن به مواد مختلف می‌باشد.

انواع دستگاه سنگ فرز

دستگاه های سنگ‌ فرز ، به صورت عمده با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند. البته بعضی از مدل‌های آن در نوع شارژی و باطری نیز وجود دارد. از دیگر امکانات دیگر این دستگاه، وجود یک گارد محافظ برای محافظت بیشتر و نیز یک دسته برای کنترل بهتر وسیله با هر دو دست وجود دارد. از مزیت نوع شارژی آن‌ها، می‌توان به قابلیت حمل و نقل آسان آن اشاره کرد. این نوع از سنگ های فرز، به راحتی در هرجایی قابل استفاده بوده و آزادی حرکت زیادی به کاربر می‌دهند. در عین حمل و نقل و استفاده آسان، به دلیل وزن بالای باطری آن، سنگین‌تر از مدل‌های سیمی هستند.

مقایسه قدرت دستگاه های سنگ فرز شارژی از روی ولتاژشان انجام می‌گیرد؛ به طوری که هر چه ولتاژ دستگاه بالاتر باشد قدرت آن بیشتر بوده و برای کارهای سنگین‌تر می‌توان از آن استفاده کرد.

دستگاه سنگ فرز | خرید دستگاه سنگ فرز | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

قدرت دستگاه‌های سنگ فرز سیمی بسیار بیشتر از ندل‌های شارژی آن بوده و برای کارهای سنگین و طولانی مدت مناسب ترند. دلیل آن هم این است که دستگاه های فرز سیمی به منبع جریان برق متصل شده و در استفاده طولانی مدت دچار مشکل نمی‌شوند. می‌توان گفت تنها مشکلی که این نوع دستگاه‌های فرز دارند، حمل و نقل آن است. قدرت دستگاه‌های سیمی از روی توان آن‌ها و با وات مشخص می‌شود و هر چه توان دستگاه بالاتر باشد قدرتمند‌تر است.

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید دستگاه سنگ فرز باید به آن توجه شود، صفحات نصب شده روی دستگاه، قدرت موتور و راحتی در زمان کار است. هرچه دستگاهی که انتخاب می‌کنید بزرگتر باشد، باید دارای صفحه بزرگ‌تری باشد.

برای خرید انواع ابزار برقی و مهندسی و دستگاه سنگ فرز به فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.