مقالات

سیم چین چیست و چه کاربردی دارد؟

انبر سیم چین | خرید انبر سیم چین | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

در ابتدا ممکن است فکر کنید که تنها یک انبردست و یک پیچ گوشتی برای راه انداختن کارهای خانه کافی است؛ اما بهتر است بدانید که این گونه نیست. البته ممکن است بتوانید با همین دو وسیله نیز کار خود را راه بندازید، اما قطعا استفاده از ابزار مورد نیاز و مناسب نتیجه مطلوب تری را برای شما به دنبال خواهد داشت. با این کار دیگر نیاز است که با کوچکترین خرابی‌ای به تعمیرکار و یا برقکار مراجعه کنید. در این مقاله برای شما مطالبی در مورد انبر سیم چین و نحوه استفاده از آن آورده‌ایم تا شما نیز برای خرید و استفاده روزانه خود در کارهای صنعتی و خانگی آن را مطالعه کنید. خرید انبر سیم چین و انواع ابزار صنعتی در  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار ، مرجع تخصصی خرید ابزار آلات صنعتی

انبر سیم چین چیست و چطور باید از آن استفاده کرد

ابزاری که معمولا برای بریدن سیم‌های مسی، آهنی و آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع انبر های سیم چین هستند. بعضی از مدل‌های سیم چین دارای دسته‌های عایق هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان بدون قطع کردن برق سیم را برید و در عین حال دچار برق گرفتگی هم نشد.

این ابزار کاربردی انواع مختلفی نیز دارد که برای سیم هایی با ضخامت مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم چین‌ها به راحتی در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند و علاوه بر اینکه در خانه از آن‌ها استفاده می‌شود، افرادی مانند برق کارها و جواهر سازان در حرفه خود از آن استفاده می‌کنند.

در ظاهر شاید فکر کنید که این وسیله شبیه به انبردست باشد ولی باید بدانید که در عمل کاربردهای متفاوتی دارد. به دلیل زاویه خاصی که تیغه‌های سیم چین دارد، بسیار راحت تر از انبردست مورد استفاده قرار می‌گیرند و سیم ها را قطع می‌کنند.

یک نوع انبر سیم چین هم هست که مورد استفاده آتش نشانان و امدادگران می‌باشد. این افراد از سیم چین‌های بزرگ و به شدت تیز استفاده می‌کنند تا با سرعت بیشتری قربانی را از شرایط خرناک نجات دهند. این نوع از سیم چین‌ها دارای دسته‌های ضخیمی هستند که علاوه بر سیم و کابل برق  می‌تواند قفل، پشت‌دری و میله‌های پنجره را نیز ببرند.

از اصلی ترین اصول نگهداری انبر های سیم چین تکیز نگهداشتن آن است. این وسیله را نباید زیاد روغنی کنید. اگر سیم چین شما کند و کثیف شود باید برای بریدن سیم از نیروی بیشتری استفاده کنید که ممکن است باعث آسیب دیدن و تاول زدن انگشتان شما شود. توجه داشته باشید که اگر با سیم های خیلی نازک و شکننده کار می‌کنید، حتما از عینک‌های محافظتی استفاده کنید چون ممکن است تکه‌ای از سیم وارد چشمتان شده و شما را دچار آسیب‌های جدی کند.

انبر سیم چین | خرید انبر سیم چین | فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار

 

نحوه کار با سیم چین

در نکته اول باید بدانید قبل از استفاده از انبر سیم چین ، وسیله‌ خود را از برق بکشید یا کلا برق ساختمان را قطع کنید. بریدن سیمی که جریان برق درآن وجود دارد، ممکن است منجر به آتش سوزی، برق گرفتگی یا سوختن فیوز شود. اما اگر مجبور شدید با سیم برق دار کار کنید، حتما اطمینان پیدا کنید دسته های سیم چین کاملا عابق هستند.

باید در هنگام بریدن سیم، زاویه سیم درست باشد. اگر سیم را به عقب و جلو تکان دهید و یا آن را خم و راست کنید، انبر سیم چین ممکن است نوک سیم را ساییده کند. ساییدگی سر سیم می‌تواند به تیزتر شدن آن منجر شود ولی از آن مهم‌تر می‌تواند رسانایی سیم را کاهش دهد.

در زمان استفاده از انبر سیم چین ، آن را به سمت بدن خود بکشید. اگر هنگام فشار دادن، سیم‌چین را از بدن خود دور کنید نیروی جاذبه‌ مرکز ثقل بدن شما مختل می‌گردد. آن وقت اگر سیم‌چین یا میز کار ناگهان کج شوند شما تعادل خود را از دست خواهید داد و این می‌تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

هرگز برای بریدن سیم‌های استیل و انواع دیگر سیم‌های خیلی سخت از سیم چین معمولی استفاده نکنید. این کار به انبر سیم چین ‌های مخصوصی نیاز دارد که به همینئمنظور ساخته شده‌اند.

به منظور بریدن سیم های خیلی سخت از ضربه زدن خود داری کنید. اینار ممکن است به شکستن و ایجاد آسیب جدی به دست و صورت شما منجر شود.

برای خرید انواع ابزار برقی و مهندسی و انواع سیم چین بزرگ و کوچک به فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.