مقالات

دریل چکشی

دریل چکشی - ابزار صنعتی

دریل از جمله ابزارهایی است که بعنوان مصارف صنعتی و خانگی در سوراخ کردن، باز و بستن پیچ و مهره­ ها و سمباده­ کاری مورد استفاده قرارمی­گیرد. این ابزار برقی با نوک برش­دار دوار یا چکش یا مته سوراخ کننده و به عنوان ابزار حفاری طبقه ­بندی می­شود. که انواع دریل عبارتند از: دریل چکشی، گیربکسی، ستونی، دریل پیچ­گوشتی شارژی، دریل شارژی و… که در مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از تصمیم به خرید هر نوع ابزاری ابتدا باید با ویژگی ها و عملکردآن آشنا شده و بعد از شناخت آن و با در نظر گرفتن نوع مصرف ونیازی که به آن دارید، خرید نمایید. در این بخش به عملکرد دو دریل گیربکسی و چکشی خواهیم پرداخت . جهت خرید انواع ابزار صنعتی و مهندسی ،  ابزار برقی و دریل چکشی و همچنین استعلام قیمت دریل چکشی با برس ابزار تماس بگیرید.

 دریل چکشی و ویژگی های آن

 به دلیل داشتن قدرت ضربه زدن برای سوراخ کردن بتن و دیوار مورد استفاده قرار می­گیرد. و از پرمصرف ­ترین دریل ­ها می ­باشد. به دلیل داشتن قابلیت چکش و ضربه زدن موجب سرعت در فرآیند سوراخ­کاری می­شوند و برای حفاری بتن یا سنگ استفاده می­‌شوند. دریل‌های چکشی گران‌تر از دریل‌های معمولی هستند و کاربرد آن برای سوراخ کردن مواد بتنی و سطوح سخت و دارای ضخامت بالا استفاده می‌شود. با قرار دادن دریل‌ها بر روی حالت ضربه می‌توان با ضرباتی سریع سطح مورد نظر را سوراخ نمود. قطر دریل‌های چکشی برای چوب ۳۰ میلی‌متر، فولاد ۱۳ میلی‌متر و بتن ۱۶ میلی‌متر است و دارای قابلیت تنظیم به حالت‌های ساده و چکشی است.

قابلیت های دریل چکشی

  •  قابلیت استفاده از هر دو نوع مته‌ (گرد و شش سر) را داراست.
  • قابلیت سوراخکاری سطوح سخت و محکم نظیر بتن، آجر و سنگ را داراست.
  • ابعاد بزرگتر و سه نظام بزرگ قطوری نسبت به دریلهای گیربکسی دارد.
  • دارای تنظیماتی هستند که با فعال کردن آنها می توانید، حالت ضربه‌ ای یا چکشی به دستگاه بدهید.
  • حرکت چرخشی با حرکت ضربه‌ای چکشی ترکیب شده و عملکردی مشابه ضربه‌های چکش ایجاد می نماید.

تفاوت دریل چکشی و دریل گیربکسی

تفاوت اساسی بین دریل چکشی و گیربکسی، جهتی است که هر یک از آنها نیروی بیشتری به عمل پیچش خود وارد می کنند. دریل چکشی بیشترین نیرو را هنگام برخورد با ماده در حال سوراخ شدن به منطقه وارد می کند در حالی که دریل گیربکسی، بیشترین نیروی تحویل داده شده را در حالت عمود وارد می کند.

دریل گیربکسی عملکرد ضربه ای و چرخشی دارد و دریل چکشی عملکرد چکشی دارد. این نکته به اندازه کافی آسان است که به یاد داشته باشید تفاوت اصلی در نیرویی است که به سر مته منتقل می شود. دریل چکشی مانند چکش نیرویی ای به سر مته چکشی می زند که بیشتر از اینکه بچرخد، نیرو را مستقیم وارد کند. نیرو در این حالت چندین برابر بیشتر از عملکرد ضربه ای دریل گیربکسی است. نیروی دریل چکشی باید بیشتر باشد زیرا باید مواد بسیار سخت تری را عبور دهد. دریل گیربکسی کم و بیش به همان روش کار می کند اما در این حالت، مته فقط ضربه نمی زند بلکه یک حرکت چرخشی نیز ایجاد می کند و اجازه می دهد تا مته از دیواره سنگی نیز عبور کند.

تماس با ما

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید انواع ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی دریل چکشی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.