مقالات

اور فرز نجاری

اور فرز نجاری - ابزار صنعتی

اور فرز نجاری یک ابزار برقی است که برای برش و ایجاد انواع مختلف اشکال در موادی مانند چوب، پلاستیک، MDF و برخی از فلزات استفاده می شود. این دستگاه ها به همراه سایر لوازم جانبی برای تراشیدن و شکل دادن مواد اولیه به طرق مختلف و برای کارهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.جهت خرید انواع ابزار صنعتی و مهندسی ،  ابزار برقی و اور فرز نجاری و برای اطلاع از قیمت اور فرز نجاری با برس ابزار تماس بگیرید.

اور فرز نجاری

ابعاد اوز فرز نجاری به گونه ای است که می تواند به راحتی روی قطعه کار شده جابجا شود و می توان آن را به سادگی حمل کرد. در صنعت چوب ابزار آلات مختلفی چون رنده، پانل بر و … برای برش قطعات چوبی استفاده می شود که در این میان یکی از اصلی ترین ابزارهایی که برای راه اندازی یک کارگاه نجاری باید در دسترس باشد، اور فرز نجاری است.

معرفی اور فرز نجاری

اور فرز کار خود را به عنوان یک ابزار دستی متشکل از یک تیغه باریک آغاز کرد که از یک پایه کاملاً باز عبور می کرد. تصور می شود که اولین مدل اور فرز دستی توسط هنری کوپ در سال ۱۸۸۴ به ثبت رسیده است. احتمالا طراحی های اولیه محدود به بریدن شیارهای V شکل و صاف و گرد در چوب بوده و به صورت دستی جابجا می شده اند.

در سال ۱۹۰۵، شرکت ابزارآلات برقی Kelley اولین اورفرز برقی را ساخت و تولید آن را در مقیاس گسترده آغاز کرد. طول این دستگاه ۴۰ سانتی متر و قطر آن ۳۰ سانتی متر بود! همچنین وزن آن ۲۷ کیلوگرم بود و حدودا پنج برابر سنگین تر از دستگاه هایی است که امروزه استفاده می شود.

کاربرد ابزار صنعتی اور فرز نجاری

ایجاد شیار و کاهش ضخامت

شاید شما بخواهید کشوها یا کمدهای خود را شخصی سازی کنید یا حتی یک لولا یا قفل جدید برای درب ایجاد کنید، در این صورت می توان از برش های مستقیم و کاهش دهنده ضخامت اور فرز برای ایجاد مجموعه ای از شیارها در سطح و لبه مواد مختلف استفاده کرد.

لبه دادن و ایجاد درز و لولا

اور فرز اغلب هنگام نصب میزهای کار برای برش چوب اضافی استفاده می شود تا لبه های چوب کاملا صاف باشد. برای این کار می توان از یک سوهان دستی فلزی نیز استفاده کرد اما استفاده از اور فرز بسیار راحت تر و سریعتر است.

ایجاد قالب و نگهدارنده برای لوازم جانبی

دستگاه های اور فرز یا روتر قالب و جایگاه های مختلفی برای ایجاد اشکال زیبا در لبه های میز کار یا نوارهای چوبی فراهم می کند تا از آنها به عنوان حاشیه یا نگهدارنده برای لوازم جانبی استفاده کرد.

ایجاد حفره و کار کابینت سازی

با یک اور فرز نجاری، شما می توانید یک برش رو به پایین توسط مته فشاری داشته باشید و بسته به برش ایجاد شده می توانید انواع مختلف حفره با ابعاد مختلف را در مواد اولیه ایجاد کنید. این دستگاه ها در میان سازندگان کابینت نیز بسیار محبوب هستند، شاید به این دلیل که این دستگاه ها می توانند تقریباً تمام کارهای نجاری را که در این حرفه انجام می شود، انجام دهند.

تماس با ما

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی، مهندسی، ابزار برقی و اور فرز نجاری با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.