مقالات

نکات مهم در استفاده از فرچه های سیمی و کاربردهای آن

ابزار برقی-خرید فرچه سیمی -

فرچه های سیمی عرضه شده توسط شرکت برس ابزار، با تکیه بر آخرین استاندارد های ایمنی تولید شده اند. ولی رعایت نکات ایمنی تنها به مسئله تولید خلاصه نمی شود و آگاهی از نکات ایمنی در استفاده از برس های سیمی قبل و بعد از کار می تواند از بروز خطرات جبران ناپذیر جلوگیری نماید. لذا فروشگاه برس ابزار رعایت نکات ایمنی را بر پایه(سرعت، سایز، فشار، زاویه کار و زمان) برای مصرف کنند گان توصیه می نماید. جهت خرید فرچه سیمی و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی و صنعتی برس ابزار تماس بگیرید. در ادامه به انواع کاربرد فرچه های سیمی میپردازیم.

کاربرد فرچه های سیمی

۱) سرعت و اندازه فرچه سیمی :

  • فرچه های سیمی که روی دستگاه فرز و یا دریل نصب می شوند در صورتی که بر مبنای کارکرد انتخاب گردند، به درستی و با بازدهی بالا عمل خواهند کرد. در بسیاری از موارد سرعت بالا و ایجاد فشار بسیار سبک عمود بر قطعه کار می تواند طول عمر برس سیمی را تضمین نماید.
  • افزایش سرعت برس سیمی در بسیاری از موارد خاصیت براده برداری برس را افزایش دهد. لذا انتخاب برس سیمی با رشته سیم نازک و سرعت بالا می تواند نتایج یکسان با هنگامی که برس سیمی با رشته سیم کلفت و سرعت پایین انتخاب می نمایید، داشته باشد. لذا استفاده از برس سیمی نازک با سرعت بالا در هنگام کار توصیه می گردد.
  • حداکثر سرعت ایمن مولفه مهمی در انتخاب برس ها است. به طور معمول سرعت راه اندازی دستگاه فرز و یا دریل باید به اندازه ای باشد که حداقل سرعت ۵۰۰۰ فوت بر دقیقه در نوک برس سیمی وجود داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که قطر برس سیمی همواره با دستگاه فرز و دریل متناسب باشد.

۲) فشار عمود بر فرچه سیمی:

به طور کلی از آوردن فشار زیاد روی برس سیمی خودداری نمایید. ایجاد فشار بیش از حد موجب خم شدگی رشته سیم های برس شده و بعد از مدتی در اثر خستگی موجب شکستگی رشته سیم ها می گردد و در نتیجه طول عمر برس سیمی کاهش می یابد. به طور کلی به جای ایجاد فشار زیاد برای از بین بردن آلاینده ها و براده های سخت دو مورد زیر را رعایت فرمایید:

  • استفاده از برس با عملکرد تهاجمی تر و خشن مانند: افزایش قطر سیم مفتول، کاهش طول سیم مفتول، استفاده از فرچه سیمی بافته و …
  • افزایش سرعت درگیری در سطح قطعه کار ( افزایش قطر فرچه سیمی و یا افزایش سرعت دستگاه فرز و یا دریل)

۳) زاویه کارکرد فرچه سیمی

به هیچ عنوان زاویه کارکرد شما با قطعه کار نباید بیشتر از ۱۵ درجه باشد.

۴) زمان کارکرد فرچه سیمی

به طور کلی با انتخاب درست فرچه سیمی، در کمترین زمان عملیات براده برداری را انجام دهید. همچنین در برس های نوع تخت در صورتی که برس سیمی تا مدت زیادی از یک طرف به دستگاه فرز نصب و استفاده شده است، برس را خارج نموده و ۱۸۰ درجه برگردانید و از طرف دیگر روی دستگاه فرز نصب نمایید تا رشته های سیمی برس بازدهی بیشتری داشته باشند.

خرید انواع فرچه سیمی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی، ابزار برقی و در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع فرچه های سیمی، با فروشگاه اینترنتی ابزار برقی و صنعتی برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.