مقالات

ویژگی های یک دستگاه دریل

دستگاه دریل - ابزار صنعتی

دستگاه دریل ابزار الکتریکی است که در درجه اول برای دو منظور استفاده می شود. ابتدا سوراخهایی روی چوب ، دیوارها یا سایر سطوح سخت ایجاد میکنند. دوم آنها پیچ ها و اتصال دهنده ها را روی سطوح محکم می کنند. دستگاه دریل یکی از مواردی است که شما برای پروژه های بزرگ مانند بازسازی آشپزخانه و کارهای کوچکتر مانند نصب وسایل و مونتاژ مبلمان از آن استفاده خواهید کرد. جهت خرید انواع ابزار صنعتی و دستگاه دریل و برای اطلاع از قیمت دستگاه دریل با برس ابزار تماس بگیرید.

ویژگی های یک دستگاه دریل

قبل از خرید دستگاه دریل می بایست با ویژگی های دستگاه که معمولا در کاتالوگهای هر شرکت سازنده معرفی می گردد ؛ آشنا بود . لذا در ادامه مهمترین ویژگی ها را ارائه مینماییم:

ویژگی اول – سه نظام اتوماتیک یا آچارخور

در سر جلویی دستگاه دریل، قطعه‌ای به نام سه‌نظام وجود دارد که مته را به آن می‌ بندند. سه نظام‌ ها در دو نوع اتوماتیک و آچارخور وجود دارد. سه نظام‌های اتوماتیک با دست و سه نظام‌های آچارخور به وسیله آچار سه نظام باز و بسته می‌شوند.

ویژگی دوم – قابلیت چپ گرد و راست گرد

از دیگر ویژگی‌های دریل‌ ها می‌توان به چپ گرد و راست گرد بودن به منظور استفاده به عنوان پیچ گوشتی اشاره کرد. با وجود این حالت شما قادر به بستن و نیز باز کردن پیچ‌ها خواهید بود. در حالت عادی مته‌ها به صورت ساعت گرد (راست گرد) برای ایجاد سوراخ حرکت می‌کنند. این جهت حرکت برای بستن پیچ‌ ها نیز درست است، ولی در صورتی که بخواهید پیچی را باز کنید نیاز دارید تا دریل شما به صورت پاد ساعت گرد (چپ گرد) بچرخد. این قابلیت از طریق دکمه‌ی ۲ حالته‌ای که بالاتر از دکمه اصلی دریل قرار دارد تنظیم می‌شود.

ویژگی سوم – کنترل گشتاور

گشتاور میزان نیرویی است که پیچ گوشتی به پیچ وارد می‌کند و آن را می‌چرخاند. در خصوص کار با چوب، این مورد اهمیت دارد که نیروی بیش از حد به پیچ وارد نگردد. به ویژه زمانی که پیچ تا انتها پیچیده شده‌است. زیرا در غیر اینصورت جای پیچ هرز می‌شود و امکان شکستن قطعه چوبی نیز وجود دارد، کنترل گشتاور معمولاً از طریق حلقه‌ای که بر سر دریل وجود دارد از طریق شماره‌ هایی که بر روی آن درج شده‌است قابل تنظیم است.

ویژگی چهارم – منبع تغذیه دریل

معمولا منبع تغذیه دریل پیچ گوشتی باتری بوده که نوع ولتاژ پایین آن برای کارهای سبک تر و نوع ولتاژ بالاتر برای کارهای سنگین و صنعتی به کار می‌روند. ضمن اینکه مهمترین بخش هر دریل شارژی باتری آن می‌ باشد که در دو نوع متداول نیکل کادمیوم که سنگین‌تر ولی ارزان‌تر است و کیفیت پایین‌تری دارد و دیگری یون لیتیوم هست که حجم کمتر و در نتیجه وزن کمتری دارد و کیفیت بالاتری در نگهداری شارژ دارد.

تماس با ما

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار صنعتی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی ، ابزار الکتریکی و دستگاه دریل با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.