مقالات

تفاوت دریل گیربکسی با دریل چکشی

دریل چکشی و گیربکسی - دریل پیچ گوشتی‌ - ابزار مهندسی

در این مقاله قصد داریم عملکرد دریل گیربکسی را با دریل چکشی مقایسه کنیم. در مقایسه‌ ی دریل گیربکسی با دریل چکشی به شما کمک می‌کنیم که چطور انتخاب بهتری داشته باشید و خرید اینترنتی راحتی را تجربه کنید.به طور کلی باید گفت که دریل چکشی برای یک هدف مشخص طراحی شده است یعنی سوراخ کردن سطوح سخت و محکمی مثل سنگ، بتن و سیمان. اما دریل گیر بکسی به منظور باز و بسته کردن پیچ‌های بزرگ و بلند در سطوح سخت (بتن، سیمان، سنگ، گچ ) طراحی شده است. این نوع از دریل‌ها از قدرت بیشتر و عملکرد بهتری در مقایسه با دریل پیچ گوشتی‌ ها برخوردار هستند.جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار مهندسی ، ابزار برقی و دریل گیربکسی ، دریل چکشی و دریل پیچ گوشتی‌ با برس ابزار همراه باشید.

دریل گیربکسی و دریل چکشی

بسیاری از افراد برای چنین کارهایی از دریل‌های معمولی استفاده می‌کنند اما قطعا با مشکلاتی مثل سوختن یا شکستن مته‌، کج شدن پیچ‌ها و هرز شدن سر پیچ مواجه شده‌اند،‌ به همین دلیل است که باید برای هر کاری از ابزار مناسب استفاده کنیم. اگر از دریل گیربکسی یا دریل چکشی به‌ درستی و برای کار مناسب استفاده کنید، متوجه می‌شوید که چه فشاری به دریل معمولی خود وارد می‌کردید. استفاده‌ ی نادرست از ابزارها به کاهش عمر مفید آنها و افزایش هزینه‌ های شما منجر می‌شود.

تفاوت اصلی دریل گیربکسی با دریل چکشی

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو دریل در مته‌های آنهاست. دریل‌های چکشی از این زمینه کاربرد وسیع‌ تری دارند. سه نظام ۳ فک آنها به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان هر دو نوع مته‌ ی گرد و شش سر را به آنها وصل کرد. اما دریل گیربکسی به نوعی سوکت قفلی مجهز است که تنها مته‌ هایی با شنک شش سر به آن متصل می‌شود. گاهی اوقات در هنگام استفاده از دریل معمولی با مشکلاتی روبرو می‌شوید  به این دلیل که فشاری بیش از توان دریل وارد می‌کنید. احتمالا احساس کرده‌اید که سه نظام نمی‌تواند کنترل لازم را بر مته داشته باشد یا اینکه اصلا قدرت پیچ کردن یا دریل کردن را ندارد. لازم است بدانید که هنگام استفاده از دریل گیربکسی با این مشکلات روبرو نخواهید بود.

عملکرد دریل چکشی

در ابتدا باید به عملکرد دریل معمولی اشاره کنیم. این نوع از دریل‌ها دو حالت اصلی دارند؛ دریل کردن برای ایجاد سوراخ و حرکت چپ‌ گرد راست‌ گرد برای باز و بسته کردن پیچ‌ها. اما در دریل چکشی باید گفت که حرکت چرخشی برای ایجاد سوراخ با حرکت ضربه‌ ای چکشی ترکیب شده است. مدل نیرویی که به سطح وارد می‌شود دقیقا به عملکرد ضربه‌ های چکش شباهت دارد. بنابراین زمانی که می‌خواهید سطوح سخت سیمانی یا بتنی را سوراخ کنید، ضربه‌های محکم چکشی را همراه با چرخشی احساس خواهید کرد.

عملکرد دریل گیربکسی 

عملکرد دریل گیربکسی به صورت چرخشی است و هیچ نیرویی از بالا به پایین روی مته‌ها وارد نمی‌شود. این نوع از دریل‌ها می‌توانند انواع پیچ‌ها را در سطوح مختلف باز و بسته کنند؛ اما در اصل برای پیچ‌ های بزرگ و بلند در محیط‌ های تنگ با دسترسی سخت طراحی شده‌اند. دریل گیربکسی با وارد کردن نیروی چرخشی بیشتر می‌تواند پیچ‌ های سفت شده را به آسانی باز کند. به همین دلیل این نوع از دریل‌ ها برای پیچ کردن در سطوح سخت و محکم بسیار مناسب هستند و البته که قدرت آنها از دریل پیچ گوشتی معمولی بیشتر است.

خرید و قیمت دریل چکشی و گیربکسی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار مهندسی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌ های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی ، مهندسی ، ابزار برقی و دریل گیربکسی ، دریل چکشی و دریل پیچ گوشتی‌ با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.