مقالات

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل با پیچ گوشتی شارژی - ابزار صنعتی - ابزار آلات برقی

دریل ها جز لوازم فنی هستند که بسته به نوع کاربرد خود در مدل های مختلف طراحی شده اند. همین مسئله باعث سردرگمی بسیاری از افراد در هنگام خرید می شود. اما علاوه بر دریل، ابزار جدیدی به نام پیچ گوشتی شارژی نیز با کاربری اختصاصی طراحی شده است که ممکن است دارای اشتراکاتی با دریل شارژی باشد. برای روشن سازی تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی، تصمیم گرفته‌ایم تا این مبحث را از جنبه های مختلف بررسی کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.برای خرید ابزار دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی و اطلاع از قیمت ابزار آلات برقی و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی با اسامی Cordless Drill/Driver یا Cordless Drill شناخته می شود که علاوه بر نیروی گشتاور چرخشی، ضربات چکشی را نیز وارد می کند. این کار باعث می شود تا علاوه بر باز و بسته کردن پیچ، امکان سوراخ کاری روی سطوح را نیز داشته باشد.  مدلهایی از دریل های شارژی وجود دارد که تنها برای دریل کردن پیچ در سطوح مختلف طراحی شده اند که به آن دریل پیچ گوشتی شارژی گفته می شود. به عبارت دیگر با استفاده از این مدلها نمی توان عملیات سوراخکاری را انجام داد و تنها برای باز و بسته کردن پیچ مناسب هستند.

پیچ گوشتی شارژی

یک ابزار سبک است که قدرت پایین تری نسبت به دو ابزار دیگر داشته و تنها با نیروی گشتاور ضعیف پیچ های کوچک را باز و بسته میکند. این ابزار دقیقا همان کار پیچ گوشتی دستی را انجام می دهد اما قادر به فرو کردن پیچ در سطح کار نمی باشد.

تفاوت کاربرد دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

پرکاربردترین نوع ابزار فنی برای مصارف صنعتی و کارگاهی هستند. از این ابزار می توان برای سوراخ کردن و باز و بسته کردن پیچ استفاده کرد. در برخی از مدل ها امکان دریل کردن همراه با ضربه وجود دارد که اصطلاحا به این حالت ضربه چکشی گفته می شود. حالت چکشی امکان سوراخکاری برای سطوح سنگی و سیمانی را فراهم می سازد.

اما کاربرد پیچ گوشتی شارژی تنها به مصارف خانگی محدود می شود چرا که قدرت بالایی ندارد. قابلیت استفاده از مته را ندارد، زیرا فاقد سه نظام و پیچ تنظیم گشتاور است و تنها می توان سری پیچ گوشتی را به آن متصل کرد.

تفاوت امکانات دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

دریل های شارژی قابلیت تنظیم سرعت را دارند که از سرعت پایین برای باز و بسته کردن پیچ ها و یا سوراخ کردن پیچ ها در سطوح با درجه سختی کم مثل سطوح چوبی، ام دی اف، فلزی نازک استفاده می شود. سرعت های بالاتر برای سوراخکاری سطوح سفت مثل سطوح سیمانی و بتونی کاربرد دارد.

دریل پیچ گوشتی شارژی قابلیت استفاده از مته را ندارد، زیرا فاقد سه نظام و پیچ تنظیم گشتاور است و تنها می توان سری پیچ گوشتی را به آن متصل کرد. و  تنها برای باز و بسته کردن پیچ های کوچک کاربرد دارد. نسبت به دو مدل دیگر سایز کوچک و وزن سبکتری دارد. در برخی مدل ها قابلیت تغییر زاویه پیچ گوشتی و دست برای فضاهای با محدودیت دسترسی وجود دارد.

خرید و قیمت ابزار صنعتی و ابزار برقی :

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی ، برقی و در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و ابزار آلات برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.