مقالات

انواع مته و کاربرد آنها

انواع مته و کاربرد آنها - قیمت مته - ابزار صنعتی

کاربرد اصلی مته را می توان به طور کلی در ایجاد سوراخ در سطوح مختلف و در سایز های مختلف از نظر قطر و طول یا عمق قلمداد کرد. مته ها بر روی دستگاه های مختلفی نظیر دریل ها، دستگاه های تراشکاری، فرزهای مینیاتوری و … متصل می شوند و از گونه اقلام مصرفی به شمار می آیند. تفاوت مته ها از نظر جنس با متریال خوب و معمولی تنها در تعداد سوراخ هایی که می شود با هر مته ایجاد نمود مشخص می شود و طول عمر هر مدل به متریال آن بستگی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات مورد نیاز در خصوص انواع مته و کاربرد آنها، مقاله ما را دنبال کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع مته مانند : مته آهن و فلزات و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

معرفی انواع مته

مته آهن و فلزات

مته آهن و فلزات از نوع مارپیچ و با نوک تیز زاویه دار جهت سهولت در سوراخ کاری، متنوع و ساخته شده از متریال گوناگون است. یک نوع از متریال مته آهن که از متریال معمولی ساخته و سخت کاری شده است با عنوان HSS می باشد که عموماً با رنگ های طلایی، مشکی و سفید بوده و برای فلزاتی همچون آهن، آلومنیوم و مشابهات و همچنین در برای موارد چوب و قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.نوع دیگر متریال مته که دارای درصدی از فلز کبالت بوده و به اصطلاح خشکه می باشد، برای فلزات سخت تری چون استیل، چدن و … مورد استفاده قرار می گیرند

مته الماسه مخصوص دیوار و بتن

این نوع مته نیز از نوع مارپیچ است. نوک مته الماسه دارای یک سری الماس هشت شکل که به مته دو الماس معروفند و یا دارای دو الماس هشت شکل عمود بر هم که به مته های چهار الماس معروفند، می باشند. این الماس در نوک مته از جنس سخت کاری شده بوده و هر چه متریال آن بهتر باشد طول عمر مته بیشتر شده و عمل سوراخ کاری راحت تر انجام می پذیرد. باید توجه داشت که مته های الماسه بسته به نوع و سختی الماس سر مته به دسته مختلفی تقسیم می شوند تا بتوانند سطوح مختلف با سختی و آبکاری متفاوت نظیر سرامیک، گرانیت، کاشی، بتن،سنگ و … سوراخ کاری نمایند.

مته خزینه

برای ایجاد سوراخ در محل بسته شدن پیچ مصرف دارد تا قسمت ته پیچ که پس از بسته شدن بصورت برجسته و بیرون از سطح کار باقی می ماند، با سطح مورد نظر هم سطح شود عموما در ساخت صنایع چوبی از آن استفاده می شود.

مته گازور

برای ایجاد سوراخ در محل نصب جک درب های کابینت و صنایع چوبی از این مته استفاده می شود.

مته چوب

این مته دارای یک نوک تیز پیشرو به جهت سهولت در سوراخکاری و جلوگیری از لغزش و همچنین نوک تیز گرداگرد سر مته به جهت ایجاد سوراخ با ظرافت است، می باشد.

خرید و قیمت ابزار آلات صنعتی و انواع مته

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌ های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع مته و ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.