مقالات

دریل شارژی و برقی

دریل شارژی و برقی - ابزار صنعتی

به‌ طور کلی دریل‌ ها با دو مدل شارژی و برقی در بازار موجود است. این دو مدل دریل شباهت‌ های زیادی به یکدیگر دارند، ولی دارای تفاوت‌ های کوچکی هم هستند. تفاوت دریل شارژی و برقی در محیط کار و با توجه به نوع کاری که در آن محل انجام می‌ شود، مشخص می‌گردد. به طور کلی این ابزارها بر اساس خاصیت‌ هایی مانند سرعت، گشتاور و منبع تغذیه یا همان باطری، طراحی و تولید می‌ شود. به همین خاطر دریل شارژی و برقی از نظر ویژگی‌ ها دارای تفاوت‌ ها و شباهت‌ هایی با یکدیگر هستند‌ تا پایان این مطلب همراه ما باشید. جهت خرید انواع ابزار صنعتی ، ابزار برقی و دستگاه دریل برقی و شارژی و برای اطلاع از قیمت با برس ابزار تماس بگیرید.

دریل برقی

دریل‌های برقی یکی از ابزارهایی هستند که برای شغل‌ های گوناگون با شرایط کاری مختلف استفاده می‌ شود. به عبارت دیگر می‌ توان گفت که این ابزار یکی از وسایل صنعتی برقی با کاربردهای تخصصی و عمومی است. وسیله‌ ای که در بیشتر کارگاه‌ های صنعتی، منازل و … یافت می‌ شود. دریل برقی در اصل یک وسیله الکتریکی است که با چرخاندن مته باعث ایجاد سوراخ در جاهای مختلف از جمله چوب، سیمان، آهن و… می‌ شود. اضافه بر این با تعویض سر دریل و وصل کردن یک سری پیچ گوشتی، این کارایی را پیدا می‌ کند که با سرعت بالایی پیچها را باز کند یا ببندد.

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی

قسمت‌های مختلف دریل برقی شامل مواردی مثل: دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل محافظ، دکمه پشت دسته (برای عوض کردن جهت چرخش مته)، تنظیم‌کننده گشتاور و سه نظام یا همان نگهدارنده مته است. دریل برقی با برق شهری کار می‌کند که این برق با یک رشته کابل از پریز یا منبع تغذیه تامین می‌ شود. بعضی از دریل‌ ها شارژی هستند که منبع تغذیه‌ آن‌ها باطری است که در دسته دریل جاسازی شده است.

مزایای دریل برقی

برای استفاده از دریل‌ های برقی هیچ پیچیدگی وجود ندارد. به پریز وصلش کنید و از آن استفاده کنید. این ابزار توانایی آن را دارد که بی‌ وقفه کار کند. میزان توانایی دریل‌ های شارژی با از دست دادن شارژ کم‌تر می‌ شود. یکی از چند تفاوت دریل شارژی و برقی وزن آن‌ها است. وزن دریل‌ هایی که با برق کار می‌ کنند در مقایسه با دریل‌ های شارژی، بسیار کمتر است. از دیگر تفاوت‌ های دریل شارژی و برقی میزان قیمت آن‌ها است. ابزار برقی نسبت به مدل‌ های مشابه شارژی شان حدود %۲۵ ارزان تر است.

دریل شارژی

دریل شارژی، همانطور که از نامش مشخص است ابزاری است که بدون داشتن کابل برق، با برق ذخیره شده در باتری کار می‌ کند. دریل شارژی دارای انواع مختلف با عملکرد متنوع است و قدرت، امکانات، ولتاژ و آمپر در هر مدل از آن‌ ها متفاوت می‌ باشد. دریل شارژی از ضروری‌ ترین وسایلی است که برای ایجاد سوراخ، باز و بسته کردن پیچ و تخریب سطوح مختلف مانند چوب، سنگ و بتن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر دریل دارای امکانات لازم باشد برای موارد مختلف می‌ توان از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که دریل باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا در زمان استفاده، دچار مشکل نشوید.

مزایای دریل شارژی:

به‌طور کلی کار با ابزار و وسایل شارژی راحت‌ تر است به دلیل اینکه دیگر نیازی به پیدا کردن پریز برق و کشیدن کابل برق ندارید. همچنین تفاوت کمی بین قیمت ابزار برقی و شارژی با خصوصیت یکسان وجود دارد.

دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل پیچ گوشتی شارژی یک ابزار خانگی همه‌ کاره است که می‌ توانید همه کارهای کوچک و بزرگ خانه را با آن انجام دهید. دریل‌ پیچ‌ گوشتی علاوه بر این که برای سوراخ‌ کاری استفاده میشود به عنوان پیچ‌ گوشتی هم کاربرد دارد. یعنی با استفاده از آن می‌ توانید پیچ را باز و بسته کنید. از این دریل‌ می‌ توان با تعویض انواع مته، سر و پیچ گوشتی بر روی مواد مختلف مانند چوب و فلز کار انجام داد.

دریل پیچ گوشتی شارژی ضربه ای:

دریل پیچ گوشتی شارژی ضربه‌ ای مشابه دریل پیچ گوشتی شارژی است اما با وارد کردن ضربه‌ هایی که به اجسام وارد می‌کند قاعدتا کاربردهای بیشتری دارد. همین امر، این ابزار را برای دریل‌ کاری روی سطوح مختلف و وسایل سخت‌ تر مناسب کرده است. در پشت مته دریل دو صفحه شیاردار فلزی وجود دارد که به جهت مخالف همدیگر ضربه می‌ زنند و به صورت چکشی مته را به سمت جلو می‌کوبند. این عملکرد میزان قدرت دریل و مته را افزایش می‌دهد و سوراخکاری در سطوح سخت و محکم، مانند بتن را امکان‌پذیر می‌کند. این ابزار یک دریل چند کاره و پیچ‌ گوشتی برقی محسوب می‌شود که دارای قابلیت سوراخ‌ کاری به‌ صورت ضربه‌ ای و چکشی است.

خرید و قیمت دریل شارژی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار صنعتی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی ، ابزار الکتریکی و دستگاه دریل شارژی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.