مقالات

مینی فرز دیمر دار

مینی فرز دیمر دار - ابزار برقی

مینی فرز در اصل مقیاس کوچک شده فرز است. استفاده از فرز و مینی فرز در موارد متعددی به برش کاری یا ساییدن ختم می شود. طراحی فرز به گونه ای است که آرمیچر آن به صورت چرخشی عمل نموده و با متصل کردن تیغه یا صفحه مخصوص به هر کاری، در قسمت مشخص دستگاه می توان با سرعت بالای دستگاه در هر سطح با هر ساختاری برش یا سایش مورد نظر را ایجاد نمود. از موارد مورد استفاده فرز یا مینی فرز می توان به برش فلزات، چوب، سنگ و … و نیز سایش تمام موارد ذکر شده اشاره نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات مورد نیاز در خصوص مینی فرز دیمر دار مقاله ما را دنبال کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت مینی فرز دیمر دار و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

مینی فرز دیمر دار

دیمر یک کلید تعبیه شده در قسمت انتهای مینی فرز ها می باشد که از درجه ۱ تا ۶ مدرج شده است. این کلید در واقع برای تنظیم سرعت گردش تیغه وصل شده به دستگاه می باشد. عمدتا سرعت گردش مینی فرز ها از ۰ تا ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه است. با تعبیه کلید دیمر تنظیم سرعت مینی فرز ها وسعت گردش از ۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه متغیر می شود. با توجه به بازه ۱۰۵۰۰ دوری متغیر در مینی فرز تقریبا برای هر عدد از این کلید گردشی ۲۱۰۰ دور در دقیقه بر میزان گردش در دقیقه دستگاه افزوده یا کاسته می شود.

کاربرد مینی فرز دیمر دار

از مینی فرز عمدتا برای برش و سایش فلزات استفاده می شود. این مهم نیاز به دور بالای چرخش در هر دقیقه دارد. لذا اگر دستگاه دارای دیمر هم بود، باید از نهایت سرعت آن یعنی ۱۱۰۰۰ دور استفاده شود. صفحه های برش آهن، استیل و نظیر آن ها از جنس فیبر بوده و با ایجاد برش از قطر صفحه کاسته شده و نهایتا به اتمام می رسند.

کاربرد دیگر مینی فرز دیمر دار برش انواع سنگ، گرانیت، سرامیک و مشابهات آنها است. چرخش ایجاد شده برای برش این نوع مداد ۸۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. تیغه های مخصوص برش سنگ مرمر همچون فلزات از فیبر و چسب ساخته می شود و نحوه استفاده و مصرف آن چون فلز می باشد.

برای برش گرانیت از تیغ گرانیت بر که از جنس فلزی ساخته شده و دور تا دور آن دارای سگمنت های مقطع می باشد جهت چرخش این تیغ باید طوری باشد که جهت چرخش نمایش داده شده به روی خود تیغ توسط فلش جهت دار، با جهت چرخش دستگاه یکسان باشد تا بهترین برش با کمترین مصرف سگمنتها و طول عمر بیشتر را به ارمغان آورد.

پولیش کاری

از دیگر کاربرد های مینی فرز دیمر دار می توان به پولیش کاری یا لایه روبی و سطح زدایی اشاره نمود. اتفاقا عمده کاربرد مینی فرز دیمر دار همین فعالیتهای مذکور است؛ چرا که برش ۱ و ۲ تقریبا به هم شبیه بوده و چرخش مورد نیاز آنها تفاوت چشمگیری ندارد.

به دلیل بزرگ بودن و سنگین بودن دستگاه برای خودرو و سطوح فلزی نیاز به براق کاری و یا سطح زدایی از فلزات یا سطوح زنگ زده (اکسید شده)، از این دستگاه با تنظیم نمودن گردش در دقیقه روی حداقل و یا نهایتا اعداد ۲ و ۳ روی کلید چرخشی دیمر که شامل چرخش ۲۵۰۰ الی ۴۵۰۰ دور است، استفاده فراوان می شود.

کاربرد مینی فرز دیمر دار در برش چوب

کاربرد دیگر در مورد برش چوب است، تیغه هایی که برای برش چوب مورد مصرف قرار می گیرند دارای تعدادی الماسه مخصوص هستند که کاملا تیز بوده و به صورت جداکانه بر روی صفحه ی فلزی تیغه جوش داده اند. در صورتی که از مینی فرز دیمر دار و با دور واحد ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه استفاده می شود، این الماسه ها از تیغه یا صفحه ی فلزی بر اثر سرعت و فشار وارد شده بر آنها جدا می شوند و با درصد خطر بسیار بالا به تمام جهات پرتاب می شوند لذا توصیه می شود که سرعت چرخش بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تنظیم میگردد تا این نکته ایمنی مهم رعایت شود.

خرید و قیمت ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی ، مینی فرز دیمر دار و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.