مقالات

تفاوت بتن کن و چکش تخریب

تفاوت بتن کن و چکش تخریب - خرید ابزار برقی - تفاوت بتن کن و چکش تخریب

معمولا می توان برای چند شغل متفاوت، تنها از یک نوع ابزار استفاده کرد. دو ابزار قدرتی که بیشتر افراد به دلیل ندانستن مزایا و معایب آن ها هر دو را خریداری می‌کنند، بتن کن و چکش تخریب است. همیشه بحث تفاوت بتن کن و چکش تخریب موضوعی پیچیده بوده است و انتخاب بین چکش های تخریب و بتن کن ها برای برخی از افراد کار دشواری است؛ زیرا در بسیاری از مشاغل از هر دوی این ابزارها می‌ توان استفاده کرد. اما قبل از آن که تصمیم بگیرید کدام ابزار را انتخاب کنید، باید مزایای آنها را بدانید. در این مقاله می‌کوشیم مزایا و معایب بتن کن و چکش های تخریب را مطرح و در انتخاب ابزاری مناسب برای شغلتان به شما کمک کنیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

بتن کن و چکش تخریب

این دو ابزار به همراه مته یا قلم مخصوص به شما کمک خواهند کرد تا موادی نظیر گچ، بتن، آسفالت و غیره را سوراخ یا تخریب کنید. از این دو ابزار در صنایعی نظیر ساختمان سازی به منظور تخریب اولیه ساختمان ها برای بازسازی و کندن زمین استفاده می‌ شود. اما این اطلاعات را شما نیز از قبل می دانستید.

مزایای بتن کن

بهتر است بگوییم برای فردی که به طور تخصصی به کارهایی مانند بازسازی ساختمان ها مشغول است، استفاده از بتن کن با کیفیت، سرمایه گذاری مناسب تری است است، بنابراین ابتدا در رابطه با مزایای بتن کن ها سخن می گوییم. بتن کن تفاوت آنچنانی با چکش تخریب ندارد اما دارای حالت های اضافه تری است که می‌تواند آن را به نوعی دریل قدرتمند نیز تبدیل کند. این حالت‌ها عبارتند از:

حالت چرخشی

در این حالت شما می‌ توانید از بتن کن به عنوان مته سنتی نیز استفاده کنید برای مثال اگر می‌خواهید یک پیچ را درون سوراخ چوبی فرو ببرید باید ابتدا چوب را با دریل سوراخ کاری کرده و سپس با جایگذاری رول پیچ را ببندید. یک بتن‌کن چنین حالتی را برای شما فراهم می‌کند، برای همین شما نیز قادر خواهید بود کار مته را با استفاده از این ابزار انجام دهید.

حالت چکشی

اما بتن‌ کن از یک دریل معمولی بسیار قدرتمندتر است. بتن کن به شما قدرت لازم برای سوراخکاری بتن را می‌ دهد و در مقابل با استفاده از ضربات کوچکی که بر سطح بتن وارد می‌ کند، منجر به خورد شدن آن نیز می‌ شود. با کمک این ابزار شما قادر خواهید بود با سرعت بالا هر چیزی را سوراخ کنید و به کمک سیستم ضد لرزش نصب شده بر روی آن در زمان بلند مدت خستگی را احساس نکنید.

مزایای دیگر بتن کن ها

از آنجایی که بتن‌ کن‌ ها انرژی کمتری نسبت به چکش های تخریب نیاز دارند، بنابراین مدل های بیسیم آنها یا مدل‌های شارژی آنها نیز در سطح بازار یافت میشوند مشخصات بیسیم بودن یا شارژی بودن یک بتن کن یکی دیگر از مزایای آن است.

مدل‌های گوناگون بتن‌ کن‌ ها بر مزیت این دستگاه‌ ها می‌افزاید. بتن‌ کن‌ ها را می‌توان در سه نوع چهار شیار، پنج شیار و شش گوش یافت.

انواع بتن کن ها از نظر نوع قلم گیر

چهارشیار و پنج شیار و شش گوش اصطلاحی است که به سه نظام بتنکن ها تعلق میگیرد سه نظام قطعه ای از بتن کن است که انواع مته یا قلم در آن قرار می‌گیرد.

مزایای چکش تخریب

چکش های تخریب ابزارهایی به جهت تخریب هستند بنابراین از آنها نباید انتظار دیگری داشت. این ابزار مخصوص برای تخریب ساختمان و مواد است و لذا استفاده از یک پیکور یا چکش تخریب در این کارها، اولویت دارد. از آنجایی که این ابزار ضربات بسیار محکمی بر سطح وارد می کند، می تواند برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار گیرد. با تمام وجود از آنجایی که چکش تخریب نسبت به بتنکن دارای حالات کمتری است کاربرد های کمتر و محدودتری دارد.

فرق بین بتن کن و چکش تخریب

بتن کن و چکش تخریب دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. با این حال، آن چه امروز تمرکز ما بر آن است، تفاوت بتن کن و چکش تخریب است. برای واضح‌ تر شدن این موضوع این دو ابزار را در چهار شاخص چرخش، قدرت، هزینه و سهولت استفاده مقایسه می‌ کنیم

چرخش

 این دستگاه ابزاری همه کاره است که می توانند عمل چرخش مته را نیز پشتیبانی کند. چرخش مته در بتن‌ کن، این ابزار را نظیر یک دریل پرقدرت می‌کند و می‌ تواند در کارهای ظریف‌ تری مورد استفاده قرار گیرد. اما چکش تخریب، هیچ نوع چرخشی را پشتیبانی نمی‌ کند و صرفا به عنوان چکش، ضرباتی قدرتمند جهت خرد کردن، بر سطح وارد می‌کند.

قدرت

قدرت چکش های تخریب برای عمل تخریب بیشتر از بتن کن ها هست. این ابزارها به طور تخصصی برای تخریب ساخته شده اند برای همین به موتورهای قدرتمندتری مجهز شده‌اند. در مقابل، بتن کن ها قدرت پایین تری دارند برای همین می‌ توان از آن‌ ها به عنوان ابزارهایی برای تخریب هایی با ظریف کاری استفاده کرد.

هزینه

هزینه تمام شده چکش تخریب بر اساس میزان قدرت موتور، نوع بدنه، آرمیچر، بالشتک ها و تک تک اجزای داخلی استفاده شده در ابزار تعیین میشود. برای همین با افزایش قدرت و امکانات یک دستگاه میزان قیمت آن نیز افزایش می‌ یابد. به همین منظور معمولاً پیکور ها یا چکش های تخریب از بتن کن ها گران تر هستند.

خرید و قیمت ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.