مقالات

اره عمود بر

اره عمود بر - ابزار آلات صنعتی و مهندسی - اره عمود بر

برای برش منحنی به خصوص روی نئوپان، تخته سه لا و دیگر مواد مشابه تنها تعداد اندکی از ابزار برقی هستند که می توانند این کار را انجام دهند که یکی از این ابزار است. از آنجا که تیغ اره تمایل زیادی به خم شدن و خراب کردن برش مستقیم دارد، درمیان تمام نجاران ماهر که آثار نفیس تولید می کنند، اره عمود بر محبوب نیست. اما این مشکلات قابل مدیریت است. برای خرید و اطلاع از قیمت اره عمود بر و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

ویژگی‌ها

این اره خوب و گران دو ویژگی اصلی و مهم دارند که باعث ارزش آن می شوند. عملکرد پاندولی و سرعت متغیر. ویژگی های دیگر اهمیت کمتری دارد اما ممکن است برای شما مهم باشد.

عملکرد پاندولی

حرکت پاندولی به حرکت رو به جلو و عقب تیغه ی اره عمود بر گفته می شود که بوسیله ی بازویی خاص ایجاد می شود. به این ترتیب که تیغه علاوه بر حرکت بالا و پایین، به منظور برش سریعتر و راحت تر، همانند پاندول ساعت به جلو و عقب نیز حرکت می کند. تیغ اره استاندارد فقط در جهت بالا و پایین حرکت می کند در حالیکه تیغه در عملکرد پاندولی که بعضی اره های عمود بر آن را دارند، به آرامی به سمت جلو و درون قطعه کار رفته و چوب را از سمت بالا برش می زند، سپس به سمت عقب برگشته و اره کاری را از زیر انجام می دهد.

سرعت متغیر

اگرچه این قابلیت برای اره کاری چوب بسیار ضروری نیست اما برای برش فلزات  یا برش هایی که با سرعت پایین بهتر ایجاد می شوند، اهمیت دارد. سرعت پایین اره برای بریدن منحنی های پیچیده بسیار کاربرد دارد. اگرچه داشتن قابلیت تغییر سرعت زباد استفاده نمی شود اما از ویژگی هایی است که ارزش سرمایه گذاری و خرید اره عمود بر گران تر را دارد.

قدرت موتور

حداکثر عمق برشی که اکثر اره های عمود بر روی چوب ایجاد می کنند برابر ۵ سانتی متر و روی فلز برابر ۱۲ میلی متر است. البته انواعی از این نوع اره وجود دارد که برشی عمیق تر ایجاد می کنند اما لزوما این ویژگی مطلوب نیست. هرچه برش عمیق تر باشد امکان خم شدن و شکستن تیغه بیشتر میشود. از آنجا که تیغ اره عمود بر تمایل به خم شدن دارد علی الخصوص هنگام یجاد برش عمیق روی تخته های ضخیم، ممکن است تخته چوب را با زاویه ببرد و خط برشی مستقیم ایجاد نکند.

مقایسه اره عمود بر برقی و شارژی

اغلب تولیدکنندگان اره عمود بر شارژی را پیشنهاد می دهند. اگرچه اره عمود بر شارژی در مقایسه با برقی، توان و قدرت پایین تری دارند اما در اره عمود بر جدید با تغییر تکنولوژی توان باتری را افزایش داده اند و این تفاوت را از بین برده اند. اره عمود بر برقی ساده کارهای نجاری شما را به آسانی انجام می دهد اما اگر از آن دسته صنعتگرانی هستید که چند مدل از هر ابزار برقی دارید، اره عمود بر شارژی گزینه ای ایده آل است.

اره منبت کاری

این اره دستگیره ای برای هدایت تیغه در بالای آن و مستقیما روی خط تیغه داشته که امکان چرخش تیغه حین برش را فراهم می کند. به نظر می رسد برش منحنی های پر پیچ و خم با استفاده از این دستگاه بسیار ساده باشد اما مشکل اصلی این اره ها این است که باید به قطعه کار پشت تیغه فشار وارد شود تا برش به خوبی کنترل شود. از طرفی دیگر دستگیره اره باید کنترل شود تا زاویه ها به خوبی بریده شود. اما بعضی نجاران معتقدند قابلیت حرکت دادن این دستگاه غیر ضروری بوده و در برخی موارد کار را خراب می کند.

خط هدایت لیزری

برخی مدل های جدید خط لیزری برای هدایت دارد که خطی قرمز باریکی روی تکه چوب و دقیقا جایی که اره می برد، می اندازد مانند خط لیزری که مدلهای جدید اره گردبر دارد. از انجا که برش خط صاف با اره عمود بر و روی خط صاف سخت است، این ویژگی مفیدی برای برش خط مستقیم است.

دمنده گرد و خاک

انواعی از این نوع اره ها وجود دارد که جریان هوایی درست در قسمت بالای تیغه و روی قطعه کار می دمد. با این کار خاک اره و گرد و غبار روی سطح کار و قسمتی که قرار است بریده شود، تمیز می شود و خط برش راحت تر تشخیص داده می شود. این ویژگی نسبتا مفید است اما ضروری نیست. در انواع پیشرفته اره، جریان هوا قابل تنظیم است.

تعویض تیغه بدون ابزار

تعویض تیغ اره های قدیمی با آچار شش گوش یا ابزار دیگر امکان پذیر بود اما امروزه انواعی از اره به بازار آمده که عملیات تغییر تیغ اره را بسیار آسان کرده و به هیچ ابزار دیگری نیازی ندارد.

پایه تراز

دارای پایه بوده که قابل تنظیم هستند و امکان تنظیم زاویه را به شما می دهند. بهترین ابزار انواعی هستند که می توانند روی زاویه هایی که بیشترین کاربرد را دارد مانند ۲۲.۵، ۴۵ و ۶۰ درجه از قبل تنظیم شوند.

خرید و قیمت اره عمود بر و ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت اره عمود بر و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.