مقالات

اره دیسکی چوب

اره دیسکی چوب - قیمت و خرید ابزار بر قی و ابزار آلات مهندسی

اره دیسکی چوب که ممکن است آن را با نام اره دایره‌ ای هم بشناسید یکی از انواع دستگاه‌ های پرکاربرد در صنعت و نجاری است. از این اره هم مانند دیگر انواع اره برای برش مواد مختلف مانند چوب، پلاستیک، سیمان، فلز و … استفاده می‌ شود تنها کافی است تیغ اره مناسب را تهیه کنید و برش مواد را آغاز کنید. کیفیت برش این اره شبیه فارسی‌ بر و اره میزی است با این تفاوت که این دستگاه قابل حمل بوده که آن را برای استفاده در پروژه‌ های مختلف ایده آل کرده است. اره دیسکی از یک موتور و تیغه متصل به شفت ساخته شده که درون بدنه اصلی قرار می‌ گیرد.برای خرید و اطلاع از قیمت اره دیسکی چوب و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و ابزار برقی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

اره دیسکی برقی یا شارژی

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز بازار انواع مختلفی از اره دیسکی عرضه شد که هر کس بنا به کاربرد و استفاده می‌ تواند یکی از انواع متناسب با کار خود را تهیه کند. اره دایره‌ ای در انواع برقی، شارژی و بادی در بازار موجود است که نوع برقی آن با نیروی برق AC 220 ولت کار می‌ کند. اگر در پروژه‌ ای دسترسی به برق شهری ندارید خرید اره دایره‌ ای شارژی به شما پیشنهاد می‌ شود. جالب است بدانید که این اره‌ ها در برخی مدل‌ ها با نیروی باد هم کار می‌ کند به این دسته از دستگاه‌ هایی که با نیروی باد به حرکت در می‌ آیند پنوماتیک گفته می‌ شود.

انواع اره دیسکی

همان طور که قبلا اشاره کردیم اره دیسکی در انواع و ابعاد مختلفی موجود است که در هنگام خرید باید با توجه به نوع کار خود آن را انتخاب کنید. از اره دیسکی کوچک معمولا برای برش صفحات ام دی اف، تخته سه لا و نئوپان با ضخامت کم استفاده شده و از اره دیسکی بزرگ‌ تر برای برش مقطعی الوار، ساخت اتصالات چوبی در تیرها و ستون‌های چوبی آلاچیق، ساختمان و … استفاده می‌ شود.

اجزای مختلف اره دیسکی

موتور

این ابزار با قدرت موتور و توان‌ های مختلفی به بازار عرضه شده که توان اره‌ های موجود در بازار معمولا بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ وات با دور موتور ۱۷۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. در انتخاب و خرید این ابزار به این نکته دقت داشته باشید که هرچه توان بیشتر باشد برش مواد مختلف سریع و دقیق‌ تر است.

دسته کنترل و هدایت

روی اره دیسکی یک دسته بزرگ و یک دسته کوچکتر در قسمت جلو آن قرار دارد که کنترل و هدایت دستگاه هنگام برش را بسیار آسان‌ تر می‌ کند. معمولا هنگام کار با این ابزار دسته بزرگتر را با دست راست و با دست چپ دسته کوچکتر را می‌ گیرند تا دستگاه به صورت دقیق در جهتی که می‌ خواهند هدایت شود. نکته‌ای که در کار با اره دایره‌ ای باید مد نظر قرار دهید این است که این دستگاه برای برش‌ های مستقیم ایده آل است و نمی‌ توان از آن برای برش‌های منحنی استفاده کرد؛ به عبارتی دیگر در صورت حرکت بیش از حد دستگاه به چپ یا راست ممکن است به تیغ اره آسیب برسد.

صفحه

میزان عمق برش و زاویه آن توسط صفحه اره دایره‌ای تنظیم می‌شود. بین صفحه و بدنه اهرم‌هایی وجود دارد که با توجه به نشانگرهای کنار آن قابلیت تنظیم را فراهم می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عمق برش با توجه به قطر تیغ اره‌ای که روی دستگاه نصب می‌شود متفاوت است به عبارتی دیگر هر چه قطر تیغ اره بیشتر باشد عمق برش بیشتر خواهد بود. هم چنین زاویه دستگاه بین ۰ تا ۵۶ درجه قابل تغییر است.

محافظ تیغه

محافظ تیغ اره از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده که این حفاظ مانند غلاف شمشیر از تیغه محافظت کرده و علاوه‌ بر تامین امنیت کاربر، خاک اره حاصل از برش را به بیرون هدایت می‌کند. حفاظ روی تیغه در هنگام برش به صورت خودکار کنار می‌ رود. عملکرد صحیح این حفاظ باید بررسی شود تا در صورت عدم کارکرد صحیح اصلاح شود. در غیر این صورت به جز خطراتی که برای سلامتی وجود دارد، کافی است یک بار تیغه با زمین برخورد کند تا تیغه الماسه با ارزش دستگاه به سادگی از بین برود.

راهنمای خرید اره دیسکی

چند نکته بسیار مهم که باید در انتخاب اره دیسکی به آن توجه کنید قدرت دستگاه، برند، قیمت و کیفیت آن است. برای مثال اگر برشی که می‌خواهید با اره دیسکی ایجاد کنید ظریف است به هیچ عنوان از اره دیسکی پر قدرت، بزرگ و سنگین استفاده نکنید. هم چنین برندهای معروف با کیفیت و قیمت بالا برای کارهای سنگین و برندهای دیگر با قیمت کمتر برای کارهای سبک‌تر مناسب است. از دیگر نکاتی که در انتخاب و خرید دستگاه باید مد نظر قرار داد عبارتند از:

  • نوع تیغه متناسب با کار
  • وزن ابزار
  • قابلیت استفاده به صورت زاویه دار
  • مدت زمان و نوع گارانتی
  • سیستم ترمز الکترونیکی

نحوه کار با اره دیسکی

هنگام کار با اره دیسکی ورق را روی میز کار نجاری یا خرپا به‌صورت صاف قرار دهید به نحوی که هیچ‌ انحنایی در صفحه ایجاد نشود. بعد از ایجاد یک پایه مناسب برای قرار دادن صفحات روی آن با استفاده از گیره صفحه را به میز کار محکم کنید تا به هیچ عنوان در هنگام برش صفحه در جای خود تکان نخورد؛ زیرا هرگونه حرکت صفحه در جای خود ممکن است باعث صدمه یا آسیب به کاربر یا دستگاه شود. در قدم بعدی محل برش را روی چوب مشخص کنید و دستگاه را در راستای خط برش تنظیم کنید. سپس دستگاه را با دو دست محکم در دست بگیرید و به آهستگی به سمت جلو هل دهید. هنگام برش با اره دایره‌ای دستگاه را تکان ندهید؛ زیرا در صورت تماس قطر یا پهنای تیغه با مسیر برش احتمال پس زدن دستگاه به سمت عقب (کیک بک) بسیار زیاد است.

کاربرد اره دیسکی

از اره دیسکی در کارهای مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش اولیه
  • ساخت انواع اتصالات و شابلون‌های مختلف
  • کابینت سازی
  • نصب بدنه یا درب باکس کابینت
  • ساخت آلاچیق، پرگولا و خانه چوبی
  • دیوارکوب و پارکت

خرید و قیمت اره دیسکی چوب و ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت اره دیسکی چوب و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.