مقالات

اره مویی برقی

ابزار آلات صنعتی - اره مویی برقی - خرید اره مویی برقی

اره مویی یکی از ابزارآلات پرکاربرد در نجاری است که برای ایجاد برش و فرم‌های منحنی و پیچیده روی چوب به کار می‌ رود. برش‌های این دستگاه در مواردی چون ساخت مبلمان، تابلوهای تزئینی، کابینت ‌سازی و معرق کاری کاربرد زیادی دارد. این دستگاه علاوه بر برش منحنی برای برش‌ های مستقیم هم به کار می‌ رود. در ادامه به کاربرد اره مویی برقی می پرازیم و برای خرید و اطلاع از قیمت اره مویی برقی و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و ابزار برقی با فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

تفاوت اره مویی دستی و برقی

هر دو اره مویی از دو عدد بازو تشکیل شده که با تیغه به هم متصل می‌شود. این دستگاه به شکل U طراحی شده و عمق آن حداکثر سایز قطعه کار را تعیین می‌کند.

اره مویی دستی

اره مویی دستی از یک دسته تشکیل شده که به بدنه فولادی U شکل متصل شده و تیغه آن با پین به دوطرف بدنه متصل شده است. دسته اره غالبا از جنس چوب یا آلومینیوم ساخته شده و می‌ توان هنگام برش آن را به صورت عمودی یا افقی نسبت به سطح کار قرار داد. تیغه اره مویی را باید براساس جنس و ضخامت قطعه کار (بین ۳۰ الی ۴۰ میلی‌متر) انتخاب کرد.

اره مویی برقی

اره مویی برقی نیز دارای بدنه U شکل بوده که تیغه‌ های آن به دو طرف بازو متصل شده است. حرکات تیغه به صورت بالا و پایین بوده و با موتور کوچکی کنترل می‌شود. این اره دارای میز فولادی مسطحی است که قطعه کار روی آن قرار می‌ گیرد. اره مویی به شکل ایستاده و رومیزی در بازار موجود بوده و برخی از مدل‌های این دستگاه تا زاویه ۴۵ درجه قابلیت برش اریب دارد. اره مویی برقی به علت نوع حرکت رفت و برگشتی تیغه یکی از دستگاه‌های ایمن بوده و امکان پس زدن قطعه کار نیز در آن وجود نخواهد داشت. استفاده از این دستگاه بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت بالا ندارد. ویژگی‌ هایی که اره مویی را به دستگاهی ارزشمند مبدل ساخته قابلیت برش زاویه‌دار، تنظیم سرعت و کم صدایی آن است.

ویژگی‌های اره مویی برقی

اره مویی دارای مشخصات و اکسسوری‌ های متفاوتی بوده که شامل موارد زیر است:

  • کلمپ برای ثابت نگه‌ داشتن قطعه کار هنگام برش
  • بلوئر برای جمع‌ آوری براده‌ها
  • میز کار برای قرار دادن قطعه کار هنگام برش
  • قابلیت چند سرعته برای کنترل بیشتر برش
  • اداپتور برای نصب انواع تیغه‌ها
  • روکش برای محافظت از کاربر در مقابل تراشه‌های چوب
  • تعویض سریع کلمپ تیغه

طول بدنه اره مویی بین ۳۰ الی ۶۰ سانتی‌ متر بوده و قدرت آن بین ۷۰ الی ۲۰۰ وات با منبع تغذیه تک فاز ۲۳۰ ولتی است. پرواضح است که هرچه توان موتور این دستگاه بیشتر باشد، دستگاه قدرت بیشتری داشته و در برش مواد سخت بهتر عمل خواهد کرد. این دستگاه را می‌توان روی پایه تنظیم کرد یا روی میزکار قرار داد. سایز اره مویی هرچه بزرگ‌تر باشد بهتر است و سرعت تیغه آن بین ۹۰۰ و ۱۴۰۰ ضربه بر دقیقه متفاوت است. بیشتر اره مویی های موجود در بازار از دیمر کنترل دور برخوردار بوده که بین ۴۰۰ الی ۱۶۰۰ دور قابل تغییر است و با کاهش دور میزان گشتاور نیز کاهش خواهد یافت.

انتخاب تیغه اره مناسب

همانطور که می‌دانید برای یک تخته پلای‌ وود ۳ میلی‌ متر و یک ورقه مسی ۲ میلی‌ متری از یک نوع تیغه نمی‌توان استفاده کرد. معمولا کارخانه‌ های تولیدکننده راهنمای انتخاب تیغه بر اساس متریال و ضخامت قطعه کار دارند و از طرفی باید مطمئن شوید که تیغه انتخابی شما با سیستم قفل اره همخوانی داشته باشد. طول استاندارد تیغه اره مویی ۱۳۰ میلی‌ متر است اما تیغه‌ ها در ابعاد متفاوتی موجود هستند. به طور کلی تیغه بر اساس نوع اره مویی و جنس مواد قطعه کار انتخاب می‌شود.

تیغه‌ های اره مویی در دو نوع پین دار وبدون پین در بازار موجود است. نوع بدون پین همان تیغه‌های ساده و رایج است و نوع پین‌ دار دارای دو زائده پین در قسمت بالا و پایین آن بوده که به صورت مستقیم به فک‌ها متصل می‌شود و نیازی به گیره‌های تیغ گیر ندارد.

  • TPI (دندانه در اینچ) نشان‌دهنده تعداد دندانه‌های تیغه است.
  • علامت # نشان‌دهنده ضخامت، عمق و تعداد دندانه‌های تیغه است.
  • تیغه‌های مارپیچ در ابعاد مختلفی عمل برش را انجام می‌دهد و تنها نقطه ضعف آن پهنای برش است.

انواع اره مویی

به طور کلی می‌توان اره مویی را بر اساس منبع تغذیه آن دسته بندی کرد. بیشتر اره‌ های مویی با برق یا بدون سیم یا با سیم کار می‌ کند و مدل‌ های قدیمی‌ تر آن که با پدال راه‌ اندازی می‌ شد نیاز به تلاش بیشتر کاربر داشت. البته ناگفته نماند که امروزه نیز بسیاری از استادکاران مدل‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند تا در شرایط نبود برق پروژه به تعویق نیفتد.

دسته‌بندی براساس منبع تغذیه

اره مویی باسیم

این اره مویی تنها زمانی که به پریز برق متصل است کار می‌ کند و طول سیم و آمپراژ آن براساس نوع برند متفاوت است. درست است که این ابزار برای برشهای بسیار دقیق به کاربرده می‌شود، اما نیاز نیست آمپراژ آن زیاد بالا باشد.

اره مویی بی‌سیم

همانطور که از اسم آن مشخص است با باتری کار می‌کند و نیازی به پریز برق ندارد. باتری این دستگاه به مقدار کافی ولتاژ برای راه‌اندازی آن تولید می‌کند و قابل شارژ مجدد است. ولتاژ باتری از ۱۲ تا ۱۸ ولت موجود بوده و هرچه مقدار ولتاژ بیشتر باشد، دستگاه با قدرت بیشتری عمل خواهد کرد.

ترکیبی (سیمی و باتری)

بعضی از اره مویی‌ های جدید به گونه‌ ای طراحی شده است که هم قابلیت استفاده از برق و هم باتری داشته باشد. با استفاده از این دستگاه جای هیچگونه نگرانی برای کمبود برق یا شارژ باتری وجود نخواهد داشت.

اره مویی دستی

همانطور که پیشتر اشاره شد اره مویی دستی با پدال کار می‌کند و غالبا در محیط‌ هایی که دسترسی به برق وجود ندارد به کار می‌رود.

دسته بندی براساس مکانیزم

تمام اره‌ های مویی دارای تیغه رفت و برگشتی بوده و در دونوع سرعت ثابت و متغیر موجود است.

اره مویی سرعت ثابت

این نوع اره مویی دارای سرعت ثابت بوده و کاربر نمی‌تواند سرعت آن را کاهش یا افزایش دهد. این دستگاه برای برش یک نوع متریال به کار برده می‌ شود. به عنوان مثال دستگاهی که برای برش چوب طراحی شده قادر به برش فلز یا پلاستیک نخواهد بود.

اره مویی سرعت متغیر

اره مویی سرعت متغیر دارای دکمه‌ ای است که می‌ توان با استفاده از آن سرعت دستگاه را تنظیم کرد. با این دستگاه می‌ توان مواد مختلفی را برش داد؛ زیرا هر متریال برای برش به سرعت معینی نیاز دارد. به عنوان مثال مواد سخت مثل فلز به سرعت بالاتری نسبت به مواد دیگر مثل چوب نرم نیاز دارد

تعویض تیغه اره مویی

  • ابتدا مطمئن شوید که دستگاه متصل به برق نیست. سپس اهرم فشار را شل کنید.
  • پیچ و مهره‌های بالا و پایین تیغه را باز کرده و آن را خارج کنید.
  • تیغه جایگزین را تست کنید تا زنگ زدگی، خمیدگی یا شکستگی نداشته باشد.
  • حفره‌های سروته تیغه را با جای پیچ‌ها تنظیم کنید. سپس پیچ‌ها را سفت کرده و مطمئن شوید که تیغه کاملا صاف است.
  • اهرم فشار را در جایگاه خود قرار دهید و در آخر پیچ‌ها را به اندازه‌ای محکم کنید که تیغه به اندازه کافی کشیده شود. مراقب باشید که بیش از حد به تیغه فشار وارد نشود. دستگاه را روشن کرده و روی قطعه کوچکی تست کنید.

خرید و قیمت اره مویی برقی و ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره خرید اره مویی برقی و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت اره مویی برقی و انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.