مقالات

ابزار برقی نیمه هادی

ابزار برقی نیمه هادی - قیمت ابزار صنعتی

در دنیای امروز و با پیشرفت سریع علم فیزیک و دیجیتال نیمه هادی ها نقش مهمی ایفا می کنند و شما در بیشتر دستگاه ها و وسایل دیجیتالی می توانید نیمه هادی ها را مشاهده کنید. در وسایلی که با پردازش اطلاعات و عملیات سروکار دارند نیمه هادی ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند و اساس آن ها را تشکیل می دهند دستگاه هایی مثل کامپیوتر و پخش کننده ها از این قبیل اند. برای خرید ابزار برقی نیمه هادی و اطلاع از قیمت ابزار آلات برقی و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

ابزار برقی نیمه هادی

یکی از عناصری که در ساخت و تولید نیمه هادی ها کاربرد دارد سیلیکون است. موقعی میتوانیم نیمه هادی ها را یک دیود بنامیم که به صورت ساده ترین شکل ممکن خود باشند و ما برای اینکه بتوانیم بیشتر با ساختار نیمه هادی ها آشنا شویم باید شکل ساده ی آن که همان دیود است را مورد مطالعه قرار دهیم.

دیودهای ابزار برقی نیمه هادی

دیودها، رسانه های یک طرفه است و جریان برق را در یک سمت از خود عبور می دهند. یکی از دستگاه های نیمه هادی که جریان و ولتاژ را تقویت می کند ترانزیستور است. برای اینکه تراتزیستور بتواند جریان را تقویت کند شما باید جریانی بیش از حداقل ممکن را به آن بدهید. بسته به اینکه پیوندهای نیمه هادی که در ترانزیستور به هم وصل شده چگونه قرار گرفته باشند آنها را به دو نوع PNP و یا NPN تقسیم می کنند. هدایت جریان الکتریکی در عناصر نیمه هادی به عواملی بستگی دارد و این عوامل میزان هدایت نیمه هادی ها را تحت تأثیر قرار می دهد افزایش دما و تحریک های نوری از این جمله عوامل هستند.

تعریف ابزار برقی نیمه هادی

یک نیمه هادی به این صورت تعریف شده است : ماده ای که مقاومت مخصوص آن خیلی کمتر از مقاومت مخصوص یک عایق و خیلی بیشتر از مقاومت مخصوص یک هادی می باشد و مقاومت مخصوص آن با افزایش دما کاهش می یابد.

نیمه هادی های ناخالص

با اضافه کردن مقدار بسیار کمی از یک اتم ناخالص در کریستال سیلیسیم می توان فرض کرد که شبکه بدون ایجاد مزاحمت موجب احاطه شدن اتم های ناخالص با چهار اتم سیلیسیم می شود. در عمل ناخالصی ها همواره از گروه ۳ و ۵ جدول تناوبی عناصر انتخاب می شوند. که دارای ۳ یا ۵ الکترون در لایۀ ظرفیت خود می باشند. از گروه ۵ عناصری نظیر آرسنیک، آنتی موان و فسفر و از گروه ۳ ایندیم، آلومینیم و گالیم. فرآیند اضافه کردن اتمهای ناخالص به کریستال سیلیسیم را دوپینگ (تقویت) و کریستال فوق را دوپینگ کننده (تقویت شده) می گویند.

خرید و قیمت ابزار برقی نیمه هادی و ابزار صنعتی :

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی نیمه هادی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.