مقالات

تفاوت سنباده گردان با سنباده لرزان

تفاوت سنباده گردان با سنباده لرزان - ابزار صنعتی - ابزار آلات برقی

آشنایی با تفاوت سنباده گردان و سنباده لرزان برای خریداران این دو دستگاه که جزء ابزارهای برقی و صنعتی بشمار می روند، بسیار حائز اهمیت است. در واقع این دو سنباده در صنعت چوب برای سنباده کاری سازه های چوبی بسیار پرکاربرد می باشند. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد سنباده گردان و سنباده لرزان و تفاوت این دو سنباده با یکدیگر آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید. برای خرید ابزار سنباده گردان وسنباده لرزان و اطلاع از قیمت ابزار آلات برقی و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

مکانیزم سنباده لرزان

این دستگاه دارای یک صفحه است که سنباده های مختلف برروی آن جای می گیرند و فرآیند سنباده کاری با لرزش صفحه دستگاه انجام می شود. لرزش دستگاه دارای بازه حرکتی به صورت دایره های ریز و با قطر ۲ تا ۳ میلی متر می باشد که این عمل بوسیله یک میل لنگ که در زیر صفحه سنباده قرار گرفته و متصل به شفت دستگاه است، انجام می شود. هنگامی که شفت شروع به گردش می کند، میل لنگ نیز به گردش درآمده و توسط نیروی گریز از مرکز صفحه سنباده را از طرفین دچار لرزش می کند. همچنین با حرکت میل لنگ، صفحه دستگاه که بر روی پایه های فنری قرار دارد بدون حرکت اضافه ای دچار لرزش می شود

کاربرد سنباده لرزان

دامنه ی کاربرد آن به قدری وسیع است که تقریبا می توان گفت در هر کاری می توان آن را بکار برد، به ویژه در شرایطی که باید مواد زیادی را از روی قطعه برداریم، بسیار کاربرد دارد. به عنوان مثال زمانی که می خواهید کفپوش های خود را دوباره بازسازی کنید می توانید با استفاده از آن لایه های زیادی را از روی قطعات بردارید. همچنین از سایر کاربردهای سنباده لرزان می توان به پرداخت نهایی قطعات مختلف اشاره کرد، زیرا این دستگاه هیچ اثری برروی جسم باقی نمی گذارد. سنباده های لرزان در موارد بسیاری دارای سیستم تنظیم سرعت می باشند که می توان به راحتی از آن ها در پروژه های بزرگ با سرعت بالاتر و همچنین کارهای ظریف که نیازمند سرعت کمتر هستند، استفاده کرد.

تفاوت سنباده گردان و سنباده لرزان

۱) قیمت

اگر بخواهیم از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت که تقریبا این دو دستگاه دارای یک رنج قیمت می باشند با این تفاوت که در برخی از موارد سنباده لرزان کمی گران تر است.

۲) نوع سنباده

هر یک از آن ها دارای سنباده ی مخصوص خود هستند که با توجه به این که در سنباده لرزان برای تعویض سنباده باید ابتدا و انتهای آن را به گیره وصل کنید، نصب ورق سنباده در سنباده گردان آسان تر و راحت تر از سنباده لرزان است.

۳) محدودیت حرکت
هنگامی که از سنباده لرزان برای سنباده کاری استفاده می کنید در نظر داشته باشید که تنها باید دستگاه را در مسیر راه چوب حرکت دهید، چرا که اگر سنباده را در خلاف جهت راه چوب حرکت دهید باعث بوجود آمدن خطوط مخالف برروی چوب می شود. اما در سنباده گردان هیچ گونه محدودیت حرکتی وجود ندارد و شما می توانید دستگاه را در هر جهتی که لازم است حرکت دهید.

۴) حرکت پد
در واقع یکی از تفاوت های مهم سنباده گردان با سنباده لرزان در نوع حرکت پد می باشد. همانطور که می دانید هر دو این دستگاه ها دارای حرکت لرزشی می باشند اما در چرخش پد سنباده با یکدیگر متفاوت هستند.

۵) میزان مکش گرد و غبار

یک کیسه گرد و غبار و یا یک خروجی مکنده جهت مکش خاک سنباده تعبیه شده است، ولی سنباده گردان دارای چنین مزیتی نمی باشد.

خرید و قیمت سنباده گردان و سنباده لرزان ، ابزار صنعتی و ابزار نجاری :

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی ، برقی  و در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و ابزار آلات برقی و خرید سنباده گردان و سنباده لرزان با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.