مقالات

ابزار دقیق صنعتی

ابزار دقیق صنعتی

ابزار دقیق یک اصطلاح کلی برای اندازه گیری تجهیزاتی است که برای نشان دادن، اندازه گیری و ثبت مقادیر فیزیکی استفاده می شود. ابزار دقیق صنعتی به تجهیزات و دستگاه هایی اشاره دارد که به منظور نظارت و کنترل یک فرآیند در محیط های صنعتی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. علم ابزار دقیق، هنر و علم اندازه گیری و کنترل انواع متغیرهای فرآیند در یک منطقه تولیدی، آزمایشگاهی یا صنعتی است . ابزاردقیق وسیله ای است که برای اندازه گیری یا دستکاری متغیرهای فیزیکی استفاده می شود. برای خاص تر بودن، از این ابزارها به عنوان عناصر حسگر، فرستنده های سیگنال، سوپاپ ها، آنالایزرها، کنترل کننده ها ، نشانگرها و هشدارها، مدارهای منطقی و رابط های عملگر استفاده می شود. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار آلات صنعتی با فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

ابزار تجهیزات دقیق صنعتی

دستگاه های متصل به یک سیستم کنترل ممکن است سیگنال هایی را که برای کار با شیر برقی استفاده می شوند، فراهم کنند

  • شیرآلات
  • تنظیم کننده
  • قطع کننده مدار
  • یا رله ها

ابزار دقیق صنعتی متغیر خروجی مورد نظر را کنترل می کنند و قابلیت کنترل از راه دور یا خودکار را فراهم می کنند. هنگامی که از راه دور یا توسط سیستم کنترل، کنترل می شوند ، این موارد اغلب به عنوان عناصر کنترل محدود شناخته می شوند.

ابزار پارامترهای زمینه (مقادیر فیزیکی) را اندازه گیری می کند مانند:

  • جریان
  • فشار
  • درجه حرارت
  • تراکم

کاربرد تجهیزات صنعتی ابزار دقیق

تجهیزات نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات در این زمینه دارند. هدف هر کارخانه دستیابی به ایمن ترین و حداکثر تولید تجهیزات خود و بهبود بهره وری سیستم، قابلیت اطمینان، ایمنی، بهینه سازی و پایداری است. ابزار دقیق بخشی از همان کاربرد، نگهداری یا عیب یابی در تمام ابزارهای عملکردی آن برای بهترین عملکرد و پاسخگویی سیستم های ایمنی، سیستم های کنترل و بخشی از کارخانه است. خرابی این سیستم ها منجر به از دست رفتن تولید، آسیب به سیستم، خاموش شدن نیروگاه ها، جریمه یا ضرر در اثر عدم رعایت آنها می شود.

بررسی انواع زمینه های ابزار دقیق صنعتی

انواع تجهیزات ابزار دقیق به شرح زیر هستند. در ادامه هر یک از تجهیزات را مختصراً توضیح خواهیم داد.

۱)سنسورها

بسیاری از سنسورها در دستگاه های ورودی در ابزار دقیق کنترل الکترونیکی و بسیاری محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، اما سنسورهای رایج شامل سنسورهای دما، سنسور فشار، سنسور الکترونیکی، سنسور جریان، سنسور سطح، سنسور سرعت، ژنراتور پالس سیم پیچ القایی، مانومتر، هرم سنج نوری، ترمیستور، ترموکوپل، سنسور تصویر، سنسور موقعیت و جابجایی و غیره.

۲)حسگر دما

سنسور دما برای تشخیص تغییرات دمایی دستگاه ها، ماشین ها یا سیستم های خاصی و مواردی که در صورت تغییر در محدودیت های دما، سیگنال را به کنترل کننده ها می دهند، استفاده می شود. انواع مختلفی از جمله ترمیستور، ترموستات، ترموکوپل و غیره وجود دارد، سنسور خاصی که بر اساس کاربرد استفاده می شود.

۳)سنسور فشار

یک سنسور فشار به عنوان مبدل عمل می کند و برای اندازه گیری فشار مایعات یا گازها استفاده می شود، فشار را به سیگنال های الکتریکی تبدیل میکند.

۴)کنترل کننده ها

بیشتر کنترل کننده ها معمولاً با استفاده از سیستم های مکانیکی یا الکترونیک جامد اجرا می شوند. اما جدیدترین کنترل کننده های صنعتی به رایانه ها بستگی دارد، که اجرای الگوریتم های کنترل پیچیده را آسان تر از استفاده از سیستم مکانیکی می کند. کنترل کننده ها قابل برنامه ریزی منطقی یک رایانه دیجیتال است که اغلب در چندین صنعت و ماشین آلات برای اتوماسیون فرآیندهای الکترومکانیکی صنعتی استفاده می شود. این یک سیستم در زمان واقعی است که برای تولید خروجی در زمان محدود در پاسخ به تغییرات در شرایط ورودی استفاده می شود. سیستم های کنترل رله عمومی با PLC جایگزین میشوند.

خرید و قیمت ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی ، ابزار دقیق صنعتی و خرید ابزار برقی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.