مقالات

کاربرد فرچه های سیمی در صنایع

فرچه های سیمی - ابزار برقی

فرچه های سیمی صنعتی بدلیل داشتن سیم های بهم بافته شده یک برس زبر و خشن به شمار می آید که می توان برای مصارف خشن کاری مانند جرم گیری، رنگ برداری و یا خش کاری سطوح صاف قبل از رنگ و … از آن استفاده نمود. این نوع برس ها بر روی محور ماشین های ثابت و یا متحرک قابل نصب می باشند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از کاربرد های مهم فرچه های سیمی را در صنایع مختلف از جمله صنایع جوشکاری، قطعه سازی و صنایع نفت و گاز مورد بررسی قرار دهیم. جهت خرید انواع ابزار صنعتی و مهندسی، ابزار برقی و فرچه های سیمی و همچنین اطلاع از قیمت فرچه سیمی با برس ابزار تماس بگیرید.

کاربردهای مهم فرچه های سیمی در صنایع مختلف

پلیسه گیری انتهای لوله های پروفیل

لوله پروفیل ها هنگام ساخت و تولید در حالت خام دارای پلیسه و برآمدگی هایی در انتهای هر پرروفیل هستند و  برای سهولت در عملیات فیتینگ بین پروفیل ها، انتهای هر کدام باید پلیسه گیری شده ولکه های به وجود آمده از ماشین کاری، از بین بروند. برای این امر برسهای استوانه ای افشان می تواند به صورت موثر عملیات پلیسه گیری را با کمترین هزینه و با سرعت بالا، برای انتهای لوله پروفیل ها انجام دهد.

پلیسه گیری چرخ دنده ها

سیستم های انتقال قدرت همانند چرخ دنده ها در صورتی که سطوح آن ها دارای پلیسه بوده و اعوجاج هایی ناشی از ماشین کاری روی دندانه ها وجود داشته باشد، دندانه ها به صورت کامل و درست با یکدیگر درگیر نشده و عمل انتقال قدرت به درستی اتفاق نخواهد افتاد لذا بعد از مدتی باعث سایش دنده ها و ایجاد لقی شده و در نتیجه طول عمر دنده ها را کاهش خواهد داد. برای برطرف کردن این مشکل استفاده از برس های سیمی بافته جهت از بین بردن پلیسه و تولید دنده هایی با سطوح هموار توصیه می گردد.

حذف اکسیداسیون روی استیل با فرچه های سیمی

فرآیند تولید استیل ضد زنگ از آهن معمولا همراه با عملیات حرارتی و سرد کردن ناگهانی با استفاده از روغن است که این امر می تواند باعث ایجاد اکسیداسیون روی قطعه تولیدی گردد. این زنگ زدگی قبل از عملیات نهایی و ارائه محصول باید حذف گردد. برای این کار برسهای سیمی توانایی این را دارند که در درجات مختلف زبری سطح، سطح قطعه تولیدی را صاف نموده و اکسیداسیون حاصل از فرآیند تولید استیل را از بین ببرند.

تمیزکاری سطوح جوش کاری با فرچه های سیمی

برای جلوگیری از ایجاد حفره در سطح جوش کاری شده، این سطوح باید تمیز کاری شوند تا گازهای محبوس شده سطح آزاد شده و مشکلات بعدی اعم از زنگ زدگی را ایجاد ننمایند. لذا برای برطرف کردن این امر استفاده از برس های سیمی تخت بافته که روی دستگاه فرز نصب می شوند توصیه می گردد، تا اپراتور بتواند در کمترین زمان سطوح جوشکاری را تمیز نماید.

خرید و قیمت فرچه های سیمی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی، مهندسی، ابزار برقی و فرچه های سیمی صنعتی با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.