مقالات

انواع آچار بکس

انواع آچار بکس - ابزار برقی - انواع آچار بکس

برای بسیاری از افراد حتی تعمیرکاران حرفه ای اغلب پیش می آید که در زمان هایی که نیرو یا زمان کافی برای باز کردن پیچ ندارند با مشکلاتی در باز کردن پیچ زنگ زده، باز کردن و بستن پیچ‌ ها در فضای تنگ یا زاویه‌ ای نامناسب و حتی شکستن ابزار و … برخورد کنند. به همین دلیل است که ابزاری به اسم آچار بکس اختراع شده است.در ادامه به توضیح انواع آچار بکس مانند: آچار بکس برقی ،آچار بکس شارژی ، آچار بکس بادی می پردازیم. جهت خرید انواع ابزار صنعتی و مهندسی، ابزار برقی و انواع آچار بکس و همچنین اطلاع از قیمت آن ها با برس ابزار تماس بگیرید

انواع آچار بکس

توان بیشتر در مقایسه با دست انسان، باز کردن تعدادی زیادی پیچ در زمانی بسیار کوتاه به‌خصوص پیچ‌ هایی که دسترسی به آن‌ سخت‌ است، از مزیتهای این ابزار می باشد. این ابزار نیز دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام کارایی مخصوص خود را دارند اما در عین حال مکانیسم عملکرد تمامی آنها ثابت است و تنها تفاوت در منبع نیروی محرکه است. بطور کلی این ابزار با نیروی انفجاری یا ضربه ‌ای کار می کند. نیروی گردشی لازم برای کار توسط باد، برق یا باتری تأمین می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع بکس و نکاتی برای خرید آن آشنا سازیم.

کاربرد آچار بکس

زمانی که نام بکس می آید اولین تصور همگان کاربرد این ابزار برای تعویض لاستیک اتومبیل در مسابقات است. حتما می دانید که در این مسابقات سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از بکس نیز به دلیل اهمیت بسیار زیاد این پارامتر است. بطور کلی بکس بادی و برقی یکی از ابزارآلات مهم خط مونتاژ این نوع ماشین آلات است که در افزایش سرعت و میزان بهره‌‌ وری آنها تاثیر چشم‌گیری دارد.

انواع آچار بکس

بر اساس منبعی که نیروی گشتاور لازم را برای آچار بکس فراهم میکند انواع آن به سه دسته برقی، شارژی و بادی تقسیم می‌شود که هر کدام دارای مزایا و کاربرد های خاص خود هستند.

بکس برقی

نیروی گشتاور لازم برای این ابزار توسط برق تامین می شود. قدرت و سرعت بالا از خصوصیات بارز این ابزار است و در عین حال وزن و ابعاد آن در مقایسه با بکس بادی کمتر است. قیمت این آچار در مقایسه با بکس شارژی و بادی ارزان‌ تر بوده و برای مصارف خانگی و کارگاه ‌های کوچک بسیار ایده آل است.

بکس شارژی

از ورود این نوع ابزار به بازار لوازم قدرتی مدت زیادی نمی گذرد. بکس شارژی در واقع به نیروی برق یا باد نیاز نداشته و از طریق باتری انرژی لازم برای باز کردن یا بستن پیچ را تامین می‌کند. نکته جالب توجه آن است که قدرت مدل شارژی معادل بکس بادی است بدون آنکه به تجهیزات جانبی و کمپرسور هوا نیاز داشته باشد و به راحتی قابلیت جابجایی و استفاده در فضاهای مختلف را دارد. از معایب آن وزن و قیمت است که در مقایسه با انواع دیگر در رده بالاتری قرار می گیرد.

بکس بادی

اسامی دیگر بکس بادی، آچار پنوماتیک یا آچار بادی است که از نظر شکل ظاهری به چهار دسته تفنگی، سرکج، مستقیم و صلیبی تقسیم می‌شود. قدرت و سرعت بسیار بالایی داشته و همین خصوصیات آن را برای استفاده افراد حرفه‌ای ایده آل می‌ سازد. قطعا برای عملکرد خود به هوای فشرده نیاز دارد و به دلیل اتصال به کمپرسور هوا امکان جا به‌ جایی چندانی ندارد. همین موارد باعث می شود تا برای مصارف خانگی مناسب نباشد. همچنین بکس بادی به علت داشتن دور بسیار بالای برای کار روی سطوح نرم مانند آلومینیوم مناسب نیست

نکات مهم در هنگام خرید

وزن: در مواردی که از آچار بکس برای کارهای کوچک و کوتاه مدت استفاده می شود وزن پارامتر موثری نیست اما در مورد کارهای طولانی حتما باید به وزن آن توجه کنید زیرا در پروژه‌های سنگین، وزن زیاد آچار بکس باعث خستگی کاربر می‌شود.

اندازه: اگرچه آچار بکس کوچک ‌تر مناسب ‌تر است اما رابطه مستقیمی بین اندازه آچار بکس با نیروی گشتاور وجود دارد. یعنی هرچه اندازه آن کوچکتر باشد نیروی گشتاور آن هم کمتر است و بالعکس.

گشتاور: گشتاور نیروی لازم برای باز کردن یا بستن پیچ است. به این نکته دقت کنید که کارهای مختلف، نیروی گشتاوری متفاوتی نیاز دارند. برای این منظور می توانید به راهنمای ابزار مراجعه کنید.

سرعت بستن پیچ: تعداد پیچ‌هایی که در هر دقیقه توسط آچار بکس باز یا بسته می شود را سرعت بستن پیچ می گویند. هرچه سرعت بالاتر باشد، آچار بکس تعداد پیچ بیشتری در هر دقیقه می‌بندد.

اندازه درایو: رایج ترین اندازه های درایو آچار بکس ۱/۲ و ۳/۸ است. اندازه ۱/۲ پرکاربردتر بوده و نیروی گشتاور بیشتری نسبت به ۳/۸ دارد.

خرید و قیمت انواع ابزار صنعتی و مهندسی، ابزار برقی

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار صنعتی و ابزار برقی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و  اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی ، مهندسی، ابزار برقی و انواع آچار بکس با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.