مقالات

کاربرد فرچه سیمی مینی فرز

کاربرد فرچه سیمی مینی فرز

زمانی که قطعات اتصالات را با هوابرش می بریم یا با عملیات جوشکاری بر روی یکدیگر مونتاژ می کنیم، این پلیسه ها و توده های ریز و درشت جوش هستند که بر روی سطح قطعه یا اتصال باقی می مانند. این ناهمواری ها می توانند سطح را مستعد زنگ زدگی کنند.

لبه های برش خورده ی بسیاری از فلزات دارای موج ها و ناهمواری هایی است که می توانند با استفاده از فرچه سیمی مسی پردازش شده و صاف شوند تا برای عملیات جوشکاری مناسب باشند.

انواع کاربرد‌های فرچه سیمی مینی فرز

فرچه سیمی مینی فرز، از پرکاربردترین ابزار‌ها در صنایع مختلف می‌باشد که در تنوع بالایی مانند فرچه کاسه‌ای، تخت، پرداخت کاری، تسمه‌ای و… تولید می‌شود. این ابزار‌ها را می‌توان  به دستگاه مینی فرز و انواع دیگر مانند دریل و سنگ فرز متصل کرد. فرچه‌های مینی فرز در شکل‌ها و طراحی‌های خاصی وجود دارند و در ساییدن و پرداخت کاری به کار می‌روند. فرچه سیمی مینی فرز با اتصال به دستگاه فرز و با حرکت دورانی خود عملکرد خود را انجام می‌دهد.

این فرچه‌ها در نهایت سطوح مختلف را صاف و یکنواخت می‌سازند. اگر بخواهیم اطلاعات جامعی درباره کاربرد‌های فرچه سیمی مینی فرز داشته باشید لازم است موارد استفاده‌ی آن را در صنایع مختلف بررسی کنید. این ابزار‌ها در تمیز کاری، رنگ برداری، صیقل دادن، رسوب برداری، جرم گیری و غیره به کار می‌روند. در ادامه برای آشنایی با انواع کاربرد فرچه‌های سیمی مینی فرز، موارد زیادی را بررسی خواهیم کرد.

فرچه مینی فرز

کاربرد فرچه سیمی مینی فرز در تمیزکاری

فرچه سیمی مینی فرز در تمیزکاری سطوح مختلف فلزی کاربرد دارد. این ابزار به صورت دستی یا با اتصال به دستگاه‌‌ها برای زدودن قطعات داخلی موتور سیکلت و خودرو استفاده می‌شود. همچنین فرچه‌های مینی فرز در رفع رسوبات، لکه‌ها و آلودگی‌های لوله‌ها و دستگاه‌های صنعتی مختلف به کار می‌رود.

فرچه مینی فرز برای پاک کردن لوازم خانگی مانند اجاق گاز و ظروف نیز استفاده می‌شود. در پوست کندن و تمیز کاری پوست درختان و محصولات کشاورزی کاربرد دارد. برخی از انواع این فرچه‌ها برای پاک کردن آلودگی‌های گاردیل‌ها و جداول کنار خیابان استفاده می‌شوند.

 

صیقل دادن با فرچه سیمی مینی فرز

فرچه سیمی مینی فرز به علت ویژگی‌های خاصی که دارد برای صیقل دادن طلا، استیل، آلومینیوم و نقره استفاده می‌شود‌. فلزات مختلف پس از تولید دارای برآمدگی‌های زبری می‌باشند که باید از بین بروند. این ابزار‌ها با حرکات چرخشی یا رفت و برگشتی خود سطوح فلزات مختلف را صاف و صیقلی می‌کنند.

 

جرم گیری و رسوب گیری با فرچه سیمی مینی فرز

فرچه سیمی مینی فرز برای برداشتن رسوب از روی قطعات مختلف کارگاهی به کار می‌رود. این فرچه با سیم‌های مستحکم خود رسوبات سخت را از بین می‌برد. همچنین درجرم گیری ابزار‌های مختلف کاربرد دارد و با قدرت بالایی جرم ایجاد شده را رفع می‌کند.

مینی فرز

کاربرد فرچه مینی فرز در پرداخت کاری

فرچه مینی فرز در پرداخت کاری انواع سطوح فلزی مانند استیل، آلومینیوم و طلا به کار می‌رود. فلزات پس از تولید در مراحل نهایی به پرداخت کاری نیاز دارند که با استفاده از فرچه مینی فرز این کار انجام می‌شود. علاوه بر این، فرچه در پرداخت سطوح سیمانی و گرانیتی به کار می‌رود.

رفع زنگ زدگی با استفاده از فرچه مینی فرز

فرچه مینی فرز در رفع زنگ زدگی سطوح فلزی استفاده می‌شود‌. فلزاتی که دارای زائده‌های اضافی در سطح خود هستند با هوا وارد واکنش شده و اکسید می‌شوند. در این حالت دچار زنگ زدگی شده و در معرض خوردگی قرار می‌گیرند. فرچه مینی فرز با رفع زائده‌های زبر این مشکل را از بین می‌برد.

فرچه سیمی دستگاه فرز و کاربرد آن

در این بخش فرچه سیمی دستگاه فرز و کاربرد آن در کارگاه‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم فرچه‌های سیمی در انواع مسواکی، کاسه‌ای، تختی، پرداخت کاری و… تولید می‌شوند که هر کدام را می‌توان به دستگاه فرز متصل کرد. سایز، طراحی و نوع فرچه باید با دستگاه مطابقت داشته باشد. در کارگاه‌ها این فرچه بیشتر به منظور پرداخت کاری روی فلزات استفاده می‌شود‌.

برای مثال در ابتدا با جوشکاری اتصالات را انجام می‌دهند و سپس با بهره گیری از فرچه سیمی دستگاه فرز فلز را پردازش می‌کنند. اگر اتصالات بدون پردازش روی خط لوله نصب شوند به طور سریع دچار زنگ زدگی شده و کیفیت خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این فرچه سیمی دستگاه فرز جهت براده برداری سطوح فلزیو رفع ناهمواری‌ها‌ی آن به کار می‌رود. این فرچه‌ها از جنس برنج، استیل یا فولاد می‌باشند و متناسب با کاربرد‌های خود ساخته می‌شوند.

برس مینی فرز

سخن پایانی

این فرچه ها یا به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرند و یا بر روی دستگاه هایی مثل دریل و فرز وصل می شوند. شما عزیزان میتوانید برای تهیه انواع برس صنعتی به وبسایت برس ابزار مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.