مقالات

انبردست و کاربرد آن

انبردست | نکاتی برای خرید انبر دست | خرید انواع ابزار |

داشتن یک جعبه ابزار در خانه و یا اتومبیل بسیار ضروری می‌باشد. جعبه ابزاری که شامل ابزارهای گوناگون و ضروری مانند انبردست پیچ گوشتی چکش قیچی و می‌باشد. در ادامه این متن می‌خواهیم شما را با انبر دست و نکاتی برای خرید انبر آشنا می‌کنیم. برای خرید انواع ابزار با برس ابزار همراه باشید.

انبردست

انبردست هنگامی استفاده می‌شود که می‌خواهید شی کوچک و ظریف را نگه دارید و یا بخواهید شی را از جایی بیرون بکشید. هچنین از انبر دست برای خم و فشار دادن اشیا که به نیروی انسانی زیادی نیاز دارند استفاده می‌شود. به طور کل  انبردست وسیله‌ای می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان اشیایی را که با دست نمی‌توان نگه داشت را با  این وسیله نگه داشت. این ابزار جزوه ابزار‌های دستی می‌باشد و همانطور که ذکر شد برای خم کردن ، نگه داشتن و بریدن یم و کابل  یا بیرون کشیدن میخ از دیوار استفاده می‌شود.

ساخت اولین انبر

اولین انبرها حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. که در آن زمان برای نگه  داشت فلز‌های داغ در آهنگری استفاده می‌شد. انبردست از دو ببخش یا اهرمی که به یکدیگر وصل شده‌اندبه وجود آمده است. دسته های انبر دست دارای یک روکش پلاستیکی می‌باشند که در برابر جریان الکتریسیته عایق  است و در دست گرفتن آن بسیار راحت بوده و سر نمی‌خورد. نوک آن  دندانه دندانه است .

به این دلیل که وسیله ای که بین  این دندانه‌ها قرار می‌گیرد سر نخورد و محکم باشد. در ساخت  انبر دست نوک آن برای نگه داشتن شی و وسط انبردست جهت بریدن و  قطع سیم ساخته و استفاده می‌شود. بنابراین این ابزار دارای مکانیزم اهرمی است که شامل سه بخش می‌شود. ۱- دسته انبر دست با عایق پلاستیکی ۲-یک محور که در وسط قرار می‌گیرد و عمل باز بسته شدن را انجام می‌‌دهد. ۳- نوک انبردست که جهت نگه داشتن شی استفاده می‌شود.

برای خرید انواع ابزار با برس ابزار همراه باشید.

این ابزار ساده بسیار پر کاربرد بوده و در بخش‌های گوناگون از آن استفاده می‌شود. همچنینن از اولین ابزار‌هایی می‌باشد در کارگاه،مکانیکی ، سیم کشی، لوله کشی نجاری، جوشکاری و  دیگر مشاغل و جاه از این ابزار کاربردی استفاده می شود.

نکاتی برای خرید انبر

برای خرید انبر دست باید به چند نکته توجه داشت برای دانستن این نکات با ما همرا باشید.

۱-جنس و کیفیت مواد اولیه: متریالی که در ساخت انبر دست استفاده شده باید از دو جهت بررسی شود. از جهت دوام و عمر و هم از جهت اینکه قادر باشد نیروی مورد نیاز را به شی مورد نظر وارد کند. انبردست های جدید اکثرا از ترکیب آلیاژ‌های گوناگون با فولاد ساخته می‌شوند. یکی از ترکیب‌ها که سبب استحکام و طولانی شدن عمر انبر دست می‌شود ، ترکیب کروم وانادیوم با فولاد می‌باشد همچنین سبب می‌شود که ابزار در برابر ضربه و زنگ‌زدگی نیز مقاوم شود.

۲-شکل ظاهری انبردست: انبردست می‌بایست طبق استاندارد ساخته شود. هم  از جهت مواد به کار رفته و هم از جهت شکل و اندازه ظاهری دسته و نوک که می‌بایست هماهنگی با یکدیگر داشته باشند و مناسب برای فرم دست انسان ساخته شده باشد.

۳-روکش دسته ها: روکش دسته‌های انبر دست می‌بایست از مواد با کیفیت و استاندارد ساخته شده باشد و مناسب برای فرم دست انسان باشد. که باعث لغزش و سر خوردگی نشود. همچنین بتوان با استفاده از نیروی خیلی کمی از بیشترین کارایی این ابزار استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.