مقالات

اره موتوری

اره موتوری - ابزار صنعتی

اره زنجیری برای انجام کارهایی مانند هرس کردن درختان میوه ، بریدن درختان خشک، هرس درختان ، قطع و انداختن درخت در جنگل یا مزارع تولید چوب، تهیه هیزم از درختان و سرشاخه ها به کار می رود . به عبارتی دیگر اره زنجیری یا همان اره موتوری وسیله ای است مخصوص باغبانان … در این مقاله به معرفی اره موتوری می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت اره موتوری و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

اره موتوری

اره زنجیری یا اره موتوری،نوعی اره است که با استفاده از الکتریسیته، نیروی هیدرولیک و یا اغلب توسط یک موتور دو زمانه کار می‌کند. از این وسیله جهت بریدن درختان، هرس درختان و یا تهیه هیزم استفاده می‌شود .

تاریخچه اره زنجیری:

ایده ی اره زنجیری در واقع در آغاز کار، هیچ ربطی به صنایع چوب بری نداشت و موارد استفاده ی آن ، اینگونه که امروز به کار می رود نبود. اره های زنجیری در ابتدا در حدود سال ۱۹۳۰ میلادی توسط یک پزشک ارتوپد آلمانی به نام دکتر Bernard Hein  ساخته شد. او نام این ابزار را Ostetome نام نهاد. این ابزار دارای زنجیری برنده های کوچک وصل شده به همدیگر بود. این زنجیر به وسیله یک اهرم دستی که به چرخ دنده متصل بود، به دور تیغه چرخانیده می شد.

در آغاز امر وزن آن ها بسیار زیاد بود به نحوی که حتی برای انتقال آنها، چرخ هایی تعبیه شده بود. جالب است بدانید که طوری سنگین بودند که یک نفر نمیتوانست با آنها کار کند بلکه باید دو نفر در کنار یک دیگر از این وسیله استفاده می نمودند.

در طراحی موتور پیشرفت به وضوحی نمایان گشت. و موتورها نیز با ترقی صنایع آلومینیوم، بهتر و با کیفیت تر شدند. و همین دلایل موجب شد تا وزن این گونه دستگاهها به طور شدیدی کاهش پیدا کند و حتی امکان استفاده ی تک نفره از آنها نیز به وجود بیاید. همین مزیت به مرور، موجب شد تا استفاده از آنها و راندمان کار بالاتر رود. به گونه ای می توان آنها را جایگزین اره دستی و تبر درمصارف چوب بری و قطعه قطعه کردن چوب، دانست. از گذشته تا به امروز، این اره ها، در اندازه ها و طرح های مختلفی در بازار دیده شده اند.

کاربرد اره موتوری:

به جز هرس و تقطیع و بریدن درختان، اره های موتوری یا زنجیری در امور فراوانی به کار می آیند. از صنایع پزشکی و امر جراحی گرفته تا بریدن بتن در امور مرتبط با ساختمان سازی و حتی امور شهرسازی کاربرد دارند.

انواع اره های زنجیری بر اساس نوع کار:

بر اساس نوع کاری که انجام می دهند طبقه بندی می شوند. اولا توجه کنید که این دستگاه ها ابعاد و گنجایش متفاوتی می توانند داشته باشند ولی بر طبق این دسته بندی سه نوع اصلی عبارت اند از:

  • اره زنجیری مخصوص هرس
  • اره زنجیری با دسته ای بلند
  • اره زنجیری اختصاصی کار در جنگل

خرید و قیمت اره موتوری:

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی و اره موتوری با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.