مقالات

معرفی انواع دستگاه سنباده زن چوب

دستگاه سنباده زن چوب - ابزار صنعتی - ابزار آلات نجاری

اگر صاحب یک کارگاه مبل سازی، نجاری و دیگر زمینه های کاری با چوب هستید، حتما متوجه استفاده از یک دستگاه سنباده زن چوب حرفه ای شده اید. شما می توانید عمل سنباده زنی بر روی سطح مورد نظرتان را با دست هم انجام دهید که البته در این حال نیاز به وقت و حوصله زیادی دارید و یقینا بعد از مدتی در نواحی دستی خود دچار خستگی و احساس کوفتگی نیز خواهید کرد. لوازم و وسایل چوبی از کاربردی ترین و متنوع ترین محصولات در زندگی مدرن امروزی به شمار می آیند. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه سنباده زن چوب می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت دستگاه سنباده زن چوب و ابزار آلات نجاری و انواع ابزار صنعتی با  فروشگاه اینترنتی ابزار برقی صنعتی برس ابزار تماس بگیرید.

معرفی انواع دستگاه سنباده زن چوب

۱) نخستین مرحله در پرداخت چوب، پیش از رنگ‌ کاری و اتمام کار، سنباده‌ زنی است. البته در موارد معدودی ممکن است قطعه‌ی کار پیش از برش‌کاری نیز به سنباده‌کاری نیاز داشته باشد. به طور کلی عمل سنباده زدن برای صاف کردن سطوح مواد اولیه یا کار ساخته شده و همچنین برای برطرف کردن قشر رنگ و لاک از روی صفحات به کار می‌رود.

۲) یکی دیگر از اهداف سنباده‌ زنی هم از بین بردن مواد اضافی مربوط به بتونه‌ کاری از روی سطوحی است که روی آن‌ ها قبلاً بتونه شده است. به عبارت دیگر، پس از آن که حفره‌ ها و سوراخ‌ های موجود در سطح چوب یا در دیوار و سقف با استفاده از بتونه پوشانده شد، از سنباده برای یک‌ دست کردن سطح مورد نظر استفاده می‌شود.

۳) گرچه ممکن است در ابتدا فرآیند سنباده زنی ساده و بدون نیاز به مهارت خاصی به نظر آید اما باید دانست که این فرآیند در اتمام کار بسیار موثر بوده و کیفیت کار پایانی را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین طیف گسترده‌ ای از ورق‌ های سنباده با شماره‌های متفاوت نشان می‌دهد که انتخاب سنباده‌ی مناسب برای کار نیز خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

دستگاه سنباده زن چوب تخت

سنباده لرزان تخت بیش از ۵۰ سال است که وجود دارند و امروزه هم برای پرداخت در پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. کار با سنباده لرزان تخت آسان است و دارای خصوصیات زیادی مثل حذف خاکه، کنترل الکترونیکی سرعت، انواع مختلف دسته و صدای پایین تر موتور و همینطور ارتعاش کمتر هستند. علاوه بر این اندازه های مختلفی از سنباده تخت موجود است.

دستگاه سنباده زن چوب گرد

یکی از انواع پرطرفدار سنباده‌ های پرتابل با کفی دایره‌ای است. اساس کارکرد این سنباده گردش صفحه سنباده با سرعت کم همراه با لرزش صفحه است. به این معنی که مانند سنباده‌ های تخت لرزان یا سنباده‌ های تانکی و دیسکی محدود به حرکت تنها در جهت راه چوب نخواهیم بود. با سنباده گرد می‌توان فارغ از جهت راه چوب در همه جهات سنباده زنی نمود و به یک سطح صاف و قابل قبول دست یافت. سنباده گرد در پرداخت‌هایی مانند میزهای ترکیبی چوب و اپوکسی و پرداخت سطح اپوکسی می‌تواند در کنار استفاده از پد پارچه‌ ای و خمیر پولیش یک سطح به معنای واقعی شیشه‌ ای را نتیجه دهد.

راهنمای خرید بهترین دستگاه سنباده زن چوب

در هنگام خرید یک ابزار برقی باید به یک سری از ویژگی های فنی دقت نمایید تا کار کردن با آن را برایتان ساده تر و راحت تر نماید. در این بخش آیتم های مهمی که در خرید این وسیله لازم است به آنها دقت نمایید، آماده است.

قابلیت کنترل سرعت در دستگاه سنباده زن چوب

این قابلیت به شما اجازه می دهد تا بر اساس جنس متریال، سرعت را کم و زیاد نمایید. در واقع سرعت های پایین برای پرداخت صاف تر و براق تر و برای مواد ظریف مانند روکش چوب مناسب است چرا که در صورت سمباده زنی بیش از حد کاهش می یابد و با دقت بیشتری باید این کار انجام شود. لازم به ذکر است که دستگاهی که قابلیت کنترل سرعت دارند گران تر هستند. اما ارزش خرید را دارند و یک سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می آید.

قابلیت قفل سوییچ

داشتن قفل سوئیچ به شما امکان می دهد که بدون اینکه مجبور باشید سوئیچ را به صورت مداوم فشار دهید، دستگاه را در حالت قفل شده در حالت روشن نگه دارید. در این صورت کنترل دستگاه در طول عملیات سنباده زنی راحت تر خواهد بود.

قابلیت اتصال به جارو برقی

اگر می خواهید ریه هایتان در کارگاه آسیب نبیند و کارگاهی تمیزی داشته باشید به دنبال مدلی باشید که قابلیت اتصال به جارو برقی را داشته باشد. در واقع بیشتر دستگاه ها، یک کیسه مخصوص خاک و براده را دارند تا در حین عملیات سنباده زنی محیط کارتان را تمیز نگه دارند. اما پیشنهاد ما به شما خرید مدلی است که قابلیت اتصال به جاروبرقی تر و خشک را داشته باشد.

خرید و قیمت ابزار آلات نجاری و دستگاه سنباده زن چوب :

در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال درباره انواع ابزار آلات صنعتی و مهندسی و نیاز به پشتیبانی و مشاوره می‌توانید به وسیله یکی از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع ابزار صنعتی و مهندسی و خرید ابزار برقی و ابزار آلات نجاری با برس ابزار همراه باشید.

آدرس :تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه میرزایی پلاک ۱۴

کد پستی: ۱۱۳۶۷۴۹۹۴۱

شماره فروشگاه برس ابزار : ۰۲۱۶۶۷۰۸۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.