مقالات

فرچه‌های صنعتی و کاربرد آن‌ها در صنایع مادر

فرچه صنعتی

یکی از ابزارهای صنعتی که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد فرچه است. این ابزار با تنوع زیادی تولید می‌شود و به دلیل کاربرد گسترده‌ای که در صنایع مختلف پیدا کرده از بازار فروش خوبی برخوردار شده است. در صنایع مختلف نساجی، داروسازی، معادن و…. از فرچه‌های متنوعی استفاده می‌کنند. برای شناخت انواع پارچه و کاربرد آنها در صنایع مختلف با برس ابزار همراه شوید.

کاربرد برس یا فرچه در صنعت نساجی

از کاربردهای فرچه در صنعت نساجی می‌توان به پرز‌گیری در تمام مراحل تولید پارچه اشاره کرد. برای پرز‌گیری فرش و موکت نیز از همین ابزار استفاده می‌کنند. از کاربردهای دیگر می‌توان به صاف کردن چین‌های ایجاد شده و جلوگیری از ایجاد چین در پارچه اشاره کرد. این محصول برای افزایش استحکام جنس پارچه نیز مناسب است. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به شانه زدن در خط تولید از بین بردن قرقره و گرد و غبار در طول عملیات و اتلاف بارهای الکترواستاتیکی توسط الیاف مصنوعی آن اشاره کرد.

کاربرد فرچه در صنایع فولاد

فرچه در صنعت فولاد هم کاربرد بسیار زیادی دارد. از کاربردهای آن می‌توان به شستشوی سریع ورق‌های گالوانیزه در حوضچه آب گرم اشاره کرد. این محصول مقاومت بالایی در حرارت زیاد داشته و با استحکام بالای خود برای این صنعت استفاده می‌شود. از کاربردهای دیگر می‌توان به از بین بردن اکسیدهای موجود روی سطح ورق و چربی‌های ایجاد شده اشاره کرد.

اگر از یک فرچه با کیفیت، در صنایع فولاد استفاده شود، می‌توان با استفاده از آن محصولات با مرغوبی را که دارای هیچ گونه خرابی نباشد را تولید کرد. با توجه به اینکه در صنایع فولادی مقاطع بسیار زیادی تولید می‌شوند و تنوع بالایی در تولید محصولات وجود دارد از انواع فرچه استفاده می‌شود.

کاربرد فرچه در صنعت داروسازی

یکی از مهمترین کاربردهای فرچه استفاده از آنها در صنایع داروسازی است. برای تمیز کردن قرص و کپسول و مرتب سازی آنها برای بسته‌بندی می‌توان از این ابزار استفاده کرد‌. از کاربردهای دیگر فرچه‌ها در صنعت داروسازی می‌توان به تمیزکردن مواد شیمیایی، جذب رطوبت و جلوگیری از رشد باکتری اشاره کرد‌. برای جابجایی قرص و کپسول در مراحل تولید تا عرضه محصول هم استفاده از این ابزار توصیه می‌شود با توجه به اینکه داروسازی صنعت بسیار حساسی است تولید فرچه‌هایی که برای این صنعت انجام می‌شود نیاز به دقت بسیار بالایی داشته و باید با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب آنها را تولید کرد.

کاربردهای فرچه صنعتی

کاربرد فرچه در صنعت معدن

یکی دیگر صنایعی که فرچه در آن کاربرد وسیعی دارد صنعت معدن است. در این صنعت برای تمیز کردن رسوبات دوده و کربن و آلودگی‌های مختلف دیگری که در لوله‌های فلزی وجود دارد از این ابزار استفاده می‌کند. از کاربردهای دیگر می‌توان به تمیز کردن سطح فلزات غیر آهنی و پاک کردن تسمه‌های نقاره اشاره کرد.

با توجه به اینکه این ابزار با تنوع بالایی تولید می‌شود و ضخامت مختلفی دارد، برای تعیین ضخامت و یکسان سازی عرض الوار هم مناسب هستند. نفوذ خوب در اجرام چسبیده روی کاگوایر از دیگر کاربردهای فرچه در صنعت معدن است. در صورتی که از یک فرچه با کیفیت در این صنایع استفاده شود، می‌تواند تاثیر زیادی در تولید محصولات و کیفیت آنها داشته باشند.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم فرچه‌ها با انواع مختلفی در بازار تولید می‌شوند. در صورتی که قصد خرید این ابزار را داشته باشید باید یک مجموعه مناسب را برای خودتان انتخاب کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید. برس ابزار با فروش انواع محصولات متنوع و با کیفیت خود، نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کند. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید هم اکنون از طریق همین سایت، سفارش خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن این محصول به دست شما برسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.