مقالات

کاربردهای برس خطی و طولی

برس خطی و طولی یا همان برس نواری یک برس بلند و نازک است که در آن هزاران پرز یا نخ وجود دارد. پرزهای برس‌ها در یک نگهدارنده یا پشتی نازک بسته می‌شوند و از جنس‌های مختلفی درون این برس‌ها قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه برس نواری در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد باید از پرز‌های مختلف تولید شود. برای شناخت بیشتر برس نواری یا طولی و کاربرد آن در صنعت با ما همراه شوید.

برس نواری چیست؟

یکی از انواع برس‌هایی که به صورت خطی تولید می‌شود برس نواری نام دارد. این برس که در طول‌های مختلف تولید می‌شود از قسمت‌های گوناگونی تشکیل شده است. از قسمت‌های تشکیل دهنده این محصول می‌توان به یال، پاشنه یا هولدر برای نگهداری آن اشاره کرد. این برس‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و نازک هستند. 

 

برس نواری

 

با توجه به اینکه طراحی این برس با انواع دیگر متفاوت است می‌توان از آنها در صنایع مختلف استفاده کرد. اگر نیاز به یک برس طولی داشته باشید، می‌توانید آن را با توجه به نیاز خودتان در یک طول مشخص سفارش دهید. با توجه به نوع پرزی که در برس‌های طولی استفاده می‌شود مقاومت آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

کاربردهای برس خطی و طولی

از کاربردهای برس خطی یا همان طولی می‌توان به استفاده از آن برای عایق کاری و درزگیرهای هوا اشاره کرد. جهت تمیز کردن قسمت‌های مختلف، این برس‌ها گزینه مناسبی هستند. از کاربردهای دیگر آن می‌توان به استفاده از این محصول به عنوان ضد لرزش اشاره کرد.‌ این محصول برای درب‌های کرکره‌ای، بازیافت و پردازش مواد غذایی، ماشین‌های نوار نقاله و…. اشاره کرد. این برس‌ها کاربرد وسیعی در محیط‌های صنعتی، تجاری و خانگی دارند از آنها می‌توان برای آب بندی شکاف‌ها نیز استفاده کرد.

نحوه انتخاب برس خطی مناسب

اگر نیاز به یک برس خطی یا طولی داشته باشید، باید بتوانید آن را به درستی انتخاب کنید. روش‌های مختلفی برای تقسیم بندی این محصول وجود دارد که از انواع آنها می‌توان به نوع نخ، ضخامت بیس فرچه و نخ‌های برش اشاره کرد. نخ‌هایی که در تولید برس مورد استفاده قرار می‌گیرند خودشان به سه گروه مصنوعی، طبیعی و فلزی تقسیم می‌شوند. خواص هر کدام از این مواد تولید کننده متفاوت است.

ویژگی‌های برس‌های خطی وابسته به موادی است که در آن استفاده می‌شوند. استفاده از الیاف کوتاه در این برس‌ها باعث می‌شود یک برس سفت تولید شود. هرچه برس‌ها الیاف بیشتری داشته باشند یک برس متراکم‌تر ایجاد می‌شود. با توجه به نوع مواد اولیه در تولید این محصول می‌توان از آن برای تمیز کردن شیارها، آب‌بندی و…. استفاده کرد.

نحوه انتخاب برس خطی مناسب

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برس نواری یا خطی یک ابزار ضروری در صنایع مختلف برای آب بندی یا تمیز کردن است. این محصول در اندازه‌های مختلفی و توسط شرکت‌های گوناگون تولید می‌شود. برای خرید این محصول با تنوع بسیار بالا می‌توانید از مجموعه برس ابزار کمک بگیرید. برای خرید این محصول کافی است از طریق همین سایت سفارش خود را به صورت غیرحضوری ثبت کنید تا همکاران ما محصول مورد نظر شما را به آدرستان ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.