مقالات

دستگاه پرداختکاری خرطومی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرداخت کاری خرطومی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرداخت کاری خرطومی نمونه ای جدید از تجهیزات صنعتی است که شباهت زیادی به دستگاه پرداختکاری پرتابل شلنگی دارد؛ هردو این دستگاه ها دارای قابلیت حمل و جابجایی آسان هستند و مصرف کننده می تواند به شکل سیار از آنها استفاده نماید.

دستگاه پرداخت کاری خرطومی چیست؟

دستگاه پرداخت کاری خرطومی از قطعات مختلفی تشکیل شده و قابلیت استفاده با تجهیزات پرداخت را دارد. این وسیله از جدیدترین نوع دستگاه‌های پرداخت است که به دستگاه پرتابل شلنگی شبیه می‌باشد اما وزن سبکی نسبت به آن دارد. دستگاه پرداخت کاری خرطومی در تنوع بالایی تولید می‌شود و کیفیت و تعداد دور‌ها بر حسب مدل و برند در آن متفاوت هستند.

این دستگاه دارای چرخش ۴۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در یک دقیقه می‌باشد. توان دستگاه‌ها بر حسب قدرت و سایز آن‌ها متفاوت است و متناسب با قطعات مختلف به کار می‌رود. دستگاه خرطومی بسیار سبک است و به آسانی قابل حمل می‌باشد. این دستگاه به صورت ثابت و دارای شفت است که به اطراف آن تجهیزات پرداخت کاری متصل می‌شوند.

ویژگی‌های دستگاه پرداخت کاری خرطومی

دستگاه پرداخت کاری خرطومی ویژگی‌های خاصی دارد و با استفاده از تکنولوژی روز ساخته می‌شود. این دستگاه پرداخت کاری را در کیفیت‌های بالایی انجام می‌دهد. دستگاه خرطومی سرعت عمل بالایی دارد و در کمترین زمان قطعات زیادی با آن قابل پرداخت هستند. تنوع بالای طرح و رنگ ویژگی دیگر این دستگاه است که دایره‌‌ی انتخاب تقاضا کنندگان را بالا می‌برد. همچنین دستگاه پرداخت کاری خرطومی با نمد، گیلانس و سنباده مطابقت بالایی دارد و می‌توان آن را به این لوازم نصب کرد.

دستگاه پرداختکاری خرطومی

کاربرد‌های دستگاه پرداخت خرطومی

دستگاه خرطومی پرداخت کاربرد‌های زیادی دارد و علاوه بر پرداخت در برش، سنباده زنی، حکاکی و… به طور همزمان استفاده می‌شود. کاربرد دستگاه خرطومی پرداخت تنها در پرداخت کاری خلاصه نمی‌شود اما در این فرایند عملکرد مؤثرتری دارد. شاید این سؤال در ذهن شما مجسم شود که دستگاه پرداخت کاری خرطومی چیست و چه کاربردی در پرداخت دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که این دستگاه دارای اجزاء مختلفی مانند خرطوم است که در پرداخت فلز و چوب به کار می‌رود. دستگاه خرطومی دارای دقت و کیفیت عملکرد بهتری است و سطوح قطعات را با قدرت بالایی صاف و صیقلی می‌سازد. این وسیله ناهمواری‌ها و تراشه‌های قطعات مختلف را رفع می‌کند.

 

ساختار دستگاه پرداخت کاری خرطومی

ساختار دستگاه پرداختکاری خرطومی به گونه‌ای است که عمل پرداخت و یا حکاکی را در کیفیت‌های بالایی انجام می‌دهد. این دستگاه از بدنه، خرطوم، پایه، الکتروموتور، شلنگ و… تشکیل شده که هر کدام ویژگی و کاربرد خاصی دارند.

بدنه دستگاه پرداخت کاری خرطومی

دستگاه پرداخت کاری خرطومی دارای بدنه‌ی فلزی و مقاوم است که از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشد. این دستگاه بسیار مستحکم است و قابلیت کار طولانی مدت را دارد. بدنه‌ی دستگاه در اثر کار با قطعات سنگین و بزرگ ظرفیت‌های بالای خود را حفظ می‌کند.

خرطوم

خرطوم دستگاه غالباً از فلز مقاوم ساخته می‌شود و دارای سه نظام است که در برش قطعات به کار می‌رود. قبل از شروع پرداختکاری خرطوم باید تنظیم شود. نحوه‌ی تنظیم آن مطابق با نوع پرداخت و عملکرد در کیفیت نهایی کار تأثیر بالایی دارد. خرطوم دستگاه بسیار انعطاف پذیر است و آن را به جهات مختلف می‌توان حرکت داد.

پرداختکاری خرطومی

پایه‌ها

پایه‌های دستگاه پرداخت کاری خرطومی در کیفیت پرداخت مؤثر می‌باشند. پایه‌های دستگاه به بدنه‌ی آن وصل هستند و در قسمت پایین خود دارای پوشش پلاستیکی می‌باشند. پلاستیک‌ها اصطکاک پایه‌ها را کاهش داده و از لغزنده بودن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. طرح و مدل پایه‌های این دستگاه به دستگاه‌های موشکی شباهت زیادی دارند. تفاوت این دستگاه‌ها در سبکی و ابعاد کمتر دستگاه خرطومی می‌باشد که این ویژگی‌ها سبب جابجایی آسان آن می‌شوند.

الکتروموتور

دستگاه خرطومی پرداخت کاری دارای یک الکتروموتور است که در داخل پوسته چدنی قرار دارد. بلبرینگ‌ها و پروانه خنک کننده به اطراف این قطعه متصل شده‌اند و هر کدام عملکرد خاصی دارند. در قسمت بیرونی الکتروموتور دسته‌ای برای حمل دستگاه در نظر گرفته شده است.

شلنگ

دستگاه پرداخت کاری خرطومی دارای ۲ متر شلنگ است که به بدنه‌ی آن اتصال می‌یابد. شلنگ از متریال مقاومی ساخته شده که تحمل وزنی حدود ۵/۱ کیلوگرم را دارد و نباید بیش از این وزن در روی آن استفاده شود.

سخن پایانی

دستگاه پرداختکاری خرطومی دقیقا از همین دست کالاها است که کاربردهای مختلفی را برای شما به ارمغان می آورد و در عین حال قیمتی بسیار اقتصادی دارد، در نتیجه خرید آن بی نهایت توصیه می شود. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران برس ابزار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.